۲۲ فروردين ۱۳۹۶ ۰۰:۵۴
کد خبر: ۷۷۷۴۲
Eftetahie Shabestan Emam Ali Daneshgah Allame Tabatabaei (44)

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور، تصریح کرد: دانشگاه علامه طباطبائی قله آمال و آرزوهای انقلاب اسلامی در زمینه علوم انسانی است.


به گزارش عطنا، حجت‌الاسلام محمد محمدیان، در مراسم افتتاحیه مسجد امام علی (ع) دانشگاه علامه طباطبائی که ظهر امروز 21 فروردین‌ در پردیس مرکزی این دانشگاه برگزار شد، گفت: درباره بحث فقهی این مسجد باید بگویم، زمانی که مکانی را به عنوان مسجد انتخاب می‌کنیم، همین که دو رکعت نماز در آن خوانده شود آن مکان حکم مسجد را پیدا می‌کند؛ هرچند که خواندن صیغه مسجد یکی از مرسومات فقهی رایج است.


وی پس از قرائت صیغه مسجد امام عیلی (ع) دانشگاه علامه طباطبائی به کم‌نظیر بودن آن اشاره کرد و گفت: به دلیل مسئولیت خود، بیشتر مساجد دانشگاه‌های کشور را مشاهده کرده‌ام که اینجا یکی از زیباترین آن‌ها است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور اذعان کرد: این مکان محصول گِل نیست بلکه کار دل بوده به همین دلیل صفا و نورانیت آن قابل مشاهده است و تمام مؤلفه‌هایی که برای یک الگوی مسجد اسلامی وجود دارد، اینجا رعایت شده است.


محمدیان ضمن زیبا خواندن نامگذاری مسجد به نام حضرت علی (ع)، افزود: همه اولیای الهی دارای حرمت هستند، اما علامه طباطبائی می فرمود که همه اهل راز یک ارتباطی با امیرالمؤمنین دارند به همین دلیل نامی که انتخاب شده نام ویژه‌ای است.




دانشگاه علامه طباطبائی قله آمال و آرزوی انقلاب اسلامی در زمینه علوم انسانی است. امروز گردنه اُحد انقلاب اسلامی، علوم انسانی است؛ یکی از دانشگاه‌هایی که نقش ویژه‌ای را در این گردنه ایفا می‌کند دانشگاه علامه طباطبائی است. امیدواریم که در دانشگاه علامه طباطبائی با این ظرفیتی که دارد؛ شاهد تولید آثار علوم انسانی با محوریت بومی و اسلامی باشیم.



وی با اهدای دو جلد کتاب از مقام معظم رهبری به مسؤلان دانشگاه علامه طباطبائی، درباره شخصیت حضرت علی(ع)، گفت: من پیشنهاد می‌کنم که در این مجموعه یک کتابخانه تخصصی به نام حضرت امیر هم راه‌اندازی شود.

 محمدیان در ادامه ضمن برشمردن سجایای حضرت علی (ع)، بیان کرد: پیامبر خدا خود را شهر علم و علی را باب آن شهر معرفی می‌کند، حرف زدن درباره باب علم خدا، سخت است؛ امام صادق (ع) در روایتی به یکی از بزرگان اصحاب خود می‌فرمایند؛ ببینید علی چه کرد که علی شد؟ در جواب خود ایشان فرمود که راست می‌گفت.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به بحث تاریخی خلافت، ادامه داد: در شورای خلافتی که برای تعیین خلیفه سوم تشکیل شد، شانس حضرت علی (ع) برای به دست گرفتن حکومت بسیار بالا بود، اما ایشان خلیفه نشد چرا که سنت شیخین را نپذیرفت.


وی افزود: تنها چیزی که می‌شود از حضرت علی (ع) فرا گرفت، مسئولیت او است، اما صداقت، علم و فضائل حضرت علی (ع) گرفتنی نیست، امام صادق (ع) می‌فرماید، امام اول شیعیان به این دلیل حضرت علی (ع) شد که صادق و امانت‌دار بود و بزرگترین امانت بر دوش حضرت علی (ع)، امانت اسلام است.



گردنه اُحد انقلاب اسلامی، علوم انسانی است



رئیس کل نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور ضمن اشاره به خطاب حضرت علی (ع) به اشعث، بیان کرد: او در این خطاب حکومت را امانت الهی معرفی می‌کند و می‌گوید که حکومت طعمه نیست که هر چه می‌خواهی از آن بخوری بلکه یک امانت الهی است.


 محمدیان در پایان ضمن تقدیر و تشکر از رئیس و مسؤلان دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی قله آمال و آرزوی انقلاب اسلامی در زمینه علوم انسانی است. امروز گردنه اُحد انقلاب اسلامی، علوم انسانی است؛ یکی از دانشگاه‌هایی که نقش ویژه‌ای را در این گردنه ایفا می‌کند دانشگاه علامه طباطبائی است. امیدواریم که در دانشگاه علامه طباطبائی با این ظرفیتی که دارد؛ شاهد تولید آثار علوم انسانی با محوریت بومی و اسلامی باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار