۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۰۹۹۲
jashn-e-voroodiha-11

جشن نو ورودی‌های دانشگاه علامه طباطبائی برای دانشجویان ورودی مهرماه ۱۳۹۵ در سالن تربیت بدنی دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رئیس دانشگاه و معاونان بخش‌های مختلف دانشگاه و همچنین با استقبال دانشجویان نوورودی برگزار شد. در حاشیه این مراسم غرفه‌های نشریات، کانون‌ها و تشکلات سیاسی دانشجویی جهت آشنایی دانشحویان نو ورود با این گروه‌ها در محوطه دانشگاه برپا شد.


به گزارش عطنا، دکتر حسین سلیمی ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود جهت قبولی در دانشگاه علامه گفت: خانواده بزرگ دانشگاه علامه در کشور کاملا شناخته شده است. در کشور ما امروز 130 دانشگاه دولتی وجود دارد که فقط 12 دانشگاه سطح یک در کشور داریم که دانشگاه علامه یکی از این 12 دانشگاه برتر است.‌


وی اضافه کرد: دانشگاه علامه، دومین دانشگاه بزرگ از نظر تعداد مقالات، ارجاع مقالات در حوزه‌های گستره علمی و اجتماعی است. بسیاری از بنیان‌گذارن رشته‌های علوم انسانی از دانشگاه علامه طباطبائی بودند؛ مثل استاد معتمدنژاد، استاد شارعی و استادان بزرگ دیگری که در این دانشگاه حضور داشتند.


jashn-e-voroodiha-25


رئیس دانشگاه علامه با بیان اینکه کلید حل مشکلات جامعه ایران در دست دانشمندان علوم انسانی است، اظهارداشت: احترام زیادی برای رشته‌های مهندسی و پزشکی قائل هستیم اما اعتقاد داریم اگر تحول اساسی در کشور قرار است رخ دهد در عرصه‌های علوم‌انسانی و علوم‌اجتماعی است. در واقع نوع‌آوری‌های پزشکی تا با برنامه‌ریزی‌های اجتماعی همراه نباشد یا دانشمندان علوم‌انسانی آنها را جهت ندهند در جامعه فایده‌ای نخواهد داشت.


سلیمی با ابراز امیدواری از نسل جدید دانشجویان گفت: نسل جدید دانشجویان انگیزه‌های و ایده‌های جدید برای سامان دادن به مشکلات جاری دارند و می‌تواند با زمینه عملی موجود برای فعالیت‌های علمی زمینه شکوفایی برای ارتقا دانش را فراهم کنند.


وی در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: دانشگاه علامه دانشگاهی است که بیشترین مقدار نظریه‌‌پردازی در کشور در این دانشگاه اتفاق می‌افتد نظریه‌پردازی براساس نظریات و تفکرات علمی ازآن استادان و دانشجویان این دانشگاه است. اگر کرسی‌های نظریه‌پردازی که در این دانشگاه برگزار شده است را در یک کفه ترازو بگذاریم و کرسی‌های برگزار شده‌ سایر دانشگاه‌های کشور را در کفه دیگر ترازو بگذاریم قطعا به نفع دانشگاه علامه سنگینی خواهد کرد.


jashn-e-voroodiha-12




اولین همایش با حضور والدین دانشجویان در علامه برگزار می‌شود


ملکی، معاونت فرهنگی-اجتماعی دانشگاه علامه را این‌گونه معرفی کرد: بخش اول این معاونت از کانون‌های فرهنگی-هنری تشکیل شده است؛ شاید نزدیک به 20 کانون به تناسب علایق دانشجویان شکل گرفته و فعال هستند و حتی امکان افزایش این کانون‌ها با ایده‌های شما دانشجویان وجود دارد و هیچ منعی برای افزایش این کانون‌ها نیست.


 وی با بیان اینکه بخش دوم معاونت فرهنگی-اجتماعی را انجمن‌های علمی تشکیل داده است، گفت: در جشنواره ملی حرکت در بین 90 دانشگاه، دانشگاه علامه دوم شد و این افتخار بزرگی است.


معاون فرهنگی-اجتماعی دانشگاه علامه خبر از برگزاری همایشی با حضور والدین دانشجویان نوورود داد و گفت: ششم آبان برای اولین بار در دانشگاه علامه همایشی با والدین دانشجویان برگزار خواهد شد. امید است با حضور اولیای دانشجویان، هسته‌ اولیه انجمن‌خانه دانشگاه شکل بگیرد و به لطف انجام این همایش ارتباط بین خانواده‌ها و دانشگاه برقرار شود.


jashn-e-voroodiha-28




 به مهمانی چهار ساله این دانشگاه خوش آمدید


در ادامه سلیمی بجستانی معاون دانشجویی به معرفی این معاونت پرداخت و عنوان کرد: معاونت دانشجویی کار سازماندهی معیشتی، انتفاعی و امورات مختلف از جمله بهداشت و سلامت و نیز تربیت بدنی را بر عهده دارد.


وی در ادامه سخنانش تمامی مجموعه معاونت دانشجویی، اعم از کارکنان، مدیریت‌ و دیگر بخش های معاونت را معرفی کرد.




پژوهش، نقش تعیین‌کننده در آینده شما خواهد داشت


معاون پژوهشی دانشگاه با اهمیت توصیف کردن نقش پژوهش در آینده دانشجویان، اظهار داشت: آن چیزی که به لحاظ علمی آینده شما را رقم خواهد زد پژوهش است البته این به معنای آن نیست که شما خوب درس نخوانید و نمرات بالا و معدل بالا نداشته باشید؛ بلکه نقش پژوهش، بیش از هر چیز تعیین کننده است.


هنری اضافه کرد: بیشتر مدیران و استادان، از شما خواهند خواست که در این بخش ورود کنید ولی خود شما ضمن ورود به این بخش، کاستی‌های آن را از ما مطالبه کنید.


وی ادامه داد: 33 هسته پژوهشی در دانشگاه علامه وجود دارد که بیشتر این هسته‌ها از دل آموزش و دانشکده‌ها بوجود آمده است که رئیس 30 هسته‌ پژوهشی استادان شما هستند. از شما دعوت می‌کنم که در طرح‌های پژوهشی شرکت کنید.


هنری تصریح کرد: از جمله مزایای تحصیل در دانشگاه علامه، حمایت این دانشگاه از دانشجویان جهت انجام یک دوره شش ماه الی یکساله در خارج از کشور است.


وی همچنین اعتبارسنجی مقالات را نیز گوشزد کرد و گفت: همواره بایستی قبل از ارسال و چاپ مقالات، از اعتبار نشریه اطمینان حاصل کنید. برای این کار می‌توانید به سامانه دانشگاه که مختص این کار در نظر گرفته شده است مراجعه کنید.




80 درصد نو ورودی‌های امسال را دختران تشکیل می‌دهند


معاون آموزشی  ضمن تبریک قبولی دانشگاه به نو ورودی‌ها، گفت: مرحله جدیدی از زندگی را آغاز کردید که بعدها خواهید فهمید این دوره بهترین روزهای زندگی شما بوده است؛ مخصوصا که شما در دانشگاهی قبول شدید که بزرگترین دانشگاه علوم انسانی در کشور است و بسیاری از مقامات کشوری از همین دانشگاه هستند.


نعمت‌الهی در توضیح دوره‌های مهارت‌افزایی اظهار داشت: این دوره‌ها با هدف همراهی دانش تئوری با مهارت‌های عملی برای دانشجویان پیش‌بینی شده است؛ چرا که بسیاری از دانشجویان صرفا مباحث نظری را در دانشگاه یاد می‌گیرند و پس از فارغ‌التحصیلی در بازار کار با مشکل عدم مهارت و توان عملیاتی کردن آموخته‌های تئوری مواجهه می‌شوند. این دوره‌ها می‌توانند مکمل مباحث نظری دانشگاه باشد.


وی در پایان به ارائه آماری از دانشجویان دانشگاه پرداخت: دانشگاه علامه از 10 دانشکده و یک موسسه آموزش عالی بیمه اکو و پردیس دانشگاهی تشکیل شده است و 16هزار و 500 دانشجو دارد که 7500 دانشجو درمقطع کارشناسی، 6300 در مقطع کارشناسی ارشد و 2600دانشجو در مقطع دکترا تحصیل می‌کنند.


نعمت الهی اضافه کرد : امسال 4500 دانشجو در دانشگاه علامه پذیرفته شده است که 80 درصد آن‌ها را دختران تشکیل می‌دهند. در سال 95، در مقطع کارشناسی 1700 دانشجو ، 2300 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و 460 دانشجو درمقطع دکترا پذیرفته شده‌اند.


از بخش‌های جالب توجه این مراسم، اجرای گروه موسیقی کانون موسیقی دانشگاه علامه، تجلیل از دانشجویان نمونه کشوری و پخش ویدئو کلیپ بود.


همچنین در کنار این مراسم، غرفه‌های متعدد کانون‌های فرهنگی، علمی، سیاسی و نشریات برای آشنایی دانشجویان نو ورود، با فعالیت‌های این کانون‌ها برپا شده بود.


jashn-e-voroodiha-17

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار