به گزارش عطنا، حجتالاسلام والمسلمین مجید حبیبیان در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به فرمایشات نوروزی امسال مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری بهعنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی نه یک سال و دو سال که باید سالها بهعنوان یک هدف و استراتژی کلان در کشور مطرح باشد و در این میان مسئولان و دولتمردان باید شرایط تحقق آن را به کمک مردم و بخش خصوصی فراهم کنند.
وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی یک ضرورت اجتنابناپذیر برای کشور ماست، افزود: اگر ما میخواهیم که در مقطع حساس فعلی با معضل بیکاری و رکود در کشور مقابله کنیم، راهکارش همانا اهتمام به اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن در همه سطوح و بخشهاست.
کارشناس مسائل اقتصادی در ادامه با اشاره به نقش بسیار مهم رسانهها در ترویج و تبیین مؤلفه های اقتصاد مقاومتی گفت: اگر رسانهها بهخصوص رسانههای جمعی در این عرصه وارد میدان نشوند، قطعاً ما نمیتوانیم به همه اهداف خود در نامگذاری شعار سال دستیابیم و لذا رسانهها امروز یک وظیفه تاریخی دارند و بهعنوان حلقه رابط میان مردم و مسئولان میبایست این نقش تاریخی خود را جامه عمل بپوشانند.
وی بابیان اینکه تقویت اقتصاد داخلی و قدرتمند شدن جامعه اسلامی در بخش اقتصادی یک دستور قرآنی و دینی است، خاطرنشان کرد: بر اساس آیات قرآن مجید، ما باید از درون قوی و قدرتمند شویم و بهکارگیری هر آنچه در استطاعت نظام است را در دستور کار قرار دهیم که طبق آیه قرآن، نتیجهاش ایجاد هراس در بین دشمنان خواهد بود.
عضو هیئتعلمی دانشگاه علامه طباطبائی از مسئولان و دولتمردان خواست برای ایجاد و توسعه اشتغال به دنبال فراهمسازی بسترهای حمایتی از تولیدکنندگان باشند و موانع فراروی آنها را در این قضیه از میان بردارند.