۳۰ اسفند ۱۳۹۵ ۰۰:۵۴
کد خبر: ۷۶۵۲۹
Didar bas moavenan vezarat kar (36)

حسین سلیمی خاطرنشان کرد: برنامه ما این است که دانشجویان در دانشگاه علامه طباطبائی بعد از فارغ التحصیلی علاوه بر داشتن مدرک در رشته آموزشی، یک مدرک نیز در زمینه مهارتی مرتبط با رشته خودشان داشته باشند.


به گزارش عطنا، حسین سلیمی، چهارشنبه 25 اسفندماه در نشست مسئولان دانشگاه علامه طباطبائی با معاونان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن شورای ریاست این دانشگاه، گفت: برنامه و مطلوب مورد نظر ما در دانشگاه این است که دانشجویان هنگام ثبت‌نام در مهرماه سال بعد، بتوانند در کنار رشته تحصیلی خود در یک رشته مهارتی نیز آموزش ببیند.


وی ادامه داد: ترم بعدی تحصیلی برنامه ما این است که دانشجوی نوورودی در میز هدایت شغلی یکی از رشته‌های مورد علاقه و مرتبط با رشته تحصیلی خود که به نوعی شغل آینده او محسوب می‌شود را انتخاب کند.


سلیمی تصریح کرد: انتظاری که ما از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آقای ربیعی داریم این است که به دانشگاه علامه طباطبائی برای تحقق این امر مهم کمک کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با بیان اینکه هدف ما از این آموزش‌های مهارتی اصلاً احیای «طرح کار» سابق، مثلاً یادگیری مکانیکی و تعمیر موبایل نیست، گفت: این دوره مهارتی باید به رشته تحصیلی دانشجو نزدیک باشد و اجباراً در آنها شرکت و یک سری کارگاه‌ها را به صورت اختیاری نیز بگذارند.


وی با اشاره به درخواست برخی از مدیران بانک تجارت که تفاهم‌نامه‌ای را نیز با آن‌ها امضاء کرده‌ایم، اظهار کرد: مسئولان بانک تجارت اعلام کردند از نداشتن نیروی متخصص در این بانک رنج می‌برند و افرادی از رشته‌های مختلف در بانک مشغول به فعالیت هستند که باید تازه مهارت‌های لازم را به آنها بیاموزیم.


سلیمی درباره همین موضوع افزود: مسئولان بانک تجارت پیشنهاد کردند که دانشگاه علامه طباطبائی دانشجویان رشته‌های مورد نیاز آنها به خصوص در رشته‌های مدیریت و حسابداری را از نظر مهارتی آموزش داده تا بعد از فارغ‌التحصیلی آنان را جذب کنند.


وی خاطرنشان کرد: مجموعه شستا زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و شرکت‌های مرتبط با آن زمینه‌ای مناسب برای اینگونه فعالیت‌های هدایت شغلی و مهارتی برای دانشجویان است.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه عضو هیئت امنا و هیئت ممیزه دانشگاه علمی و کاربردی است، گفت: ‌برایم جالب است که دانشگاه‌های علمی و کاربردی دارای رشته‌هایی چون کارآفرینی، بیمه، حقوق، مهندسی الکترونیک، سردفتری و حتی حج‌ و زیارت است و فردی که 10 سال حج‌ رفته در آنجا رشته حج و زیارت را تدریس می‌کند.



وی افزود: برای آموزش دوره‌های مهارتی به دانشجویان شاید از اساتید خودمان در دانشگاه استفاده نکنیم و با همکاری نهادهای بیرون از دانشگاه همچون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آن را اجرا کنیم.


سلیمی با بیان اینکه ما از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم که برای ما مشخص کند که در کجا و به چه رشته‌هایی نیاز دارد، افزود: می‌توان با همکاری سازمان فنی‌و حرفه‌ای این دوره‌های مهارتی را برای دانشجویان برگزار کرد.


وی به راه‌اندازی مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز احتیاج داریم که یک سری شرکت‌های شتاب دهنده در آنجا مستقر شده و چتری روی شرکت‌های دانش‌بنیان در این مرکز پهن کنند.


سلیمی درباره همین موضوع افزود:‌ از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انتظار داریم چند شرکت حامی ایده‌های دانش‌بنیان برای مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی در دانشگاه علامه طباطبائی معرفی و واحد‌هایی از آن در این مرکز مستقر شوند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از قاضی‌نوری، رئیس مرکز رشد واحدهای فناوری و نوآوری علوم انسانی و اجتماعی این دانشگاه خواست تا با ارتباط بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این زمینه را فراهم کند.


حبیب هنری، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز در این نشست گفت: اولین دوره تربیت مدرس برای دوره‌های کارآفرینی توسط آقای میرزایی، معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که آن زمان مدرس دانشگاه علامه بودند برگزار شد که نتایج مطلوبی داشت.


وی با اشاره به اینکه در آن دوران تجربه خوبی در دانشگاه شروع شده بود که به دلیل تغییرات صورت گرفته نیمه‌تمام ماند، افزود: در سال آینده طی نشست دیگری حتماً موارد مطرح شده در این جلسه توسط مسؤلان دانشگاه و معاونان وزرات کار را پیگیری می‌کنیم.


عبدالساده نیسی، مدیر امور پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی نیز با اشاره به اینکه دانشگاه پتانسیل‌های خوبی در زمینه کارآفرینی و نوآوری در حوزه علوم انسانی دارد، اظهار کرد: برای اینکه صحبت‌های این جلسه جنبه اجرایی داشته باشد در سال آینده جلسات بیشتری برگزار می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار