۳۱ مرداد ۱۳۹۵ ۲۳:۱۹
کد خبر: ۴۷۴۲۶
Bazdid salimi az azmoon khareji (12)

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ضمن گلایه از عدم احساس نیاز اکثر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به پژوهش‌های کاربردی علوم‌انسانی گفت: در آستانه افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه علامه هستیم.


به گزارش عطنا، دکتر حسین سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا از برنامه این دانشگاه برای افتتاح مرکز رشد خبر داد و گفت: قرار بر این بوده که مرکز رشد در همین روزها افتتاح شود، اما به علت وجود مشکلاتی برای کسب مجوز نوسازی ساختمان این مرکز از سوی شهرداری، زمان افتتاح کمی به تعویق افتاده است.


سلیمی افزود: در حال حاضر مجوزهای لازم از وزارت علوم برای راه‌اندازی این مرکز کسب و خوشبختانه مشکلات مجوز شهرداری برای نوسازی ساختمانی که حوالی میدان ونک برای این مرکز رشد در نظر گرفته شده، برطرف شده است؛ ضمن آنکه این مرکز در دانشگاه نیز دفتری خواهد داشت.


وی با اشاره به اینکه محصولات علوم‌انسانی بیشتر اندیشه‌ای هستند تا فیزیکی، خاطرنشان کرد: تعدادی از اساتید و چندین جمع دانشجویی که ایده‌هایی با قابلیت اجرایی دارند، آماده استقرار در این مرکز هستند.


مراکز رشد، مراکزی هستند که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیل‌کرده تأسیس می‌شوند و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید را فراهم می‌کنند.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در بخشی دیگر از سخنان خود درباره بودجه پژوهشی دانشگاه در سال 95 گفت: تا سال 94 دانشگاه موظف بود 9 درصد از کل بودجه خود را صرف امور ‍پژوهشی کند، ولی امسال بر اساس تصمیم هیات امنا، ملزم است 15 درصد از بودجه خود را که حدودا مبلغی معادل 16 میلیارد تومان می‌شود، به امور پژوهشی اختصاص دهد.


سلیمی خاطرنشان کرد: دانشگاه در صدد است امسال به غیر از 15 درصد بودجه پژوهشی، حدود 12 میلیارد تومان هم با دستگاه‌های مختلف اجرایی قرارداد پژوهشی ببندد.


وی درخصوص چگونگی تخصیص بودجه پژوهشی به رشته‌های مختلف اظهار کرد: بعضی از رشته‌ها و پروژه‌های پژوهشی نسبت به دیگر رشته‌ها بودجه بیشتری را طلب می‌کنند و بعضی با مقدار کمتری قابل انجام هستند و دانشگاه در صدد است که به هر پروژه به اندازه مورد نیازش بودجه اختصاص دهد و به نظر می‌رسد تا کنون این امر رعایت شده باشد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی بزرگترین مشکل پژوهشی این دانشگاه را عدم احساس نیاز اکثر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی به پژوهش‌های کاربردی علوم‌انسانی عنوان و تصریح کرد: اگر این آگاهی ایجاد شود که پژوهش‌های علوم انسانی و اجتماعی حلال بسیاری از مشکلات اجرایی در سطح خرد و کلان کشور است، آنگاه بخش عمده‌ای از اعتبارات و امکانات کشور به این پژوهش‌ها سوق داده می‌شود و در چنین شرایطی ماهیت علوم انسانی در دانشگاه‌هایی مثل علامه دگرگون خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار