۳۱ فروردين ۱۳۹۶ ۲۰:۲۵
کد خبر: ۷۹۵۴۱
startup ivan (9)

رویداد استارت آپی «ایوان» چهارشنبه، ۳۰ فروردین در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی آغاز به کار کرد.


به گزارش عطنا، در این رویداد که به همت مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود و تا اول اردیبهشت ادامه می‌یابد، کارگاه‌های ایده‌یابی انجام خواهد شد.


به گفته امیرحسین صادقی، مشاور مرکز رشد دانشگاه، این رویداد شروع برنامه‌های استارت آپی در دانشگاه خواهد بود و در آینده‌ای نزدیک با افتتاح مرکز رشد تلاش خواهد شد که خروجی‌های این قبیل رویدادها به سمت صنعت سوق داده شود.


صادقی با اشاره به برنامه‌های رویداد «ایوان» گفت: ارائه ایده، تشکیل گروه‌های استارت آپ، سخنرانی اساتید دانشگاه و برگزاری چند ورکشاپ از برنامه های سه روزه رویداد «ایوان»است.


او هدف از برگزاری این رویداد را ایجاد فضای کارآفرینی و ایده پردازی عنوان کرد و گفت: اولین مرکز رشد و نوآوری حوزه علوم انسانی در کشور در دانشگاه علامه طباطبائی تأسیس شده است و تلاش ما این است در این مرکز میان ایده‌هایی که در این رویدادها شکل می‌گیرد و صنعت کشور ارتباط برقرار کنیم.


در ادامه علیرضا هاشمی، دبیر اجرایی رویداد استارت‌آپ ویکند به روی صحنه رفت و در این‌باره اظهار کرد: در ابتدای برنامه شرکت‌کنندگان ایده‌هایی در ذهن خود دارند، این ایده‌ها بر حسب زمینه کاری و تجربه افراد به سه بخش طراحی، فنی و برنامه‌ریزی و بخش کسب‌وکار تقسیم می‌شوند و هر یک از متقاضیان یک دقیقه زمان دارند تا ایده خود را شرح دهند.


او علت این که تنها یک دقیقه زمان در اختیار فردی که می‌خواهد ایده‌اش را ارائه کند، قرار داده می‌شود را تمرین مهارت اقناع و تاثیرگذاری عنوان کرد و گفت: در شرایط واقعی ایده‌پرداز باید در چند دقیقه نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند وگرنه در میدان رقابت شکست خواهد خورد.


هاشمی افزود: در ادامه برنامه ایده‌های افراد روی پوسترهایی نوشته و در سالن نصب می‌شود، شرکت کنندگان باید در کنار پوستر ایده خود بایستند و بازاریابی کنند.


او ادامه داد: در پایان فرایند بازاریابی رای‌گیری انجام می‌شود و با توجه به تعداد ایده‌های ارائه شده یکی از ایده‌ها به عنوان ایده برتر انتخاب می‌شود، ما بر این باوریم که هیچ ایده‌ای برگزیده نیست بلکه ایده‌ها صرفا منتخب می‌شوند چرا که حتی ممکن است ایده‌ای با وجود اینکه برگزیده نشده پتانسیل ورود به بازار کسب و کار را داشته باشد.


دبیر اجرایی رویداد استارت‌آپ با اشاره به گروه‌بندی افراد منتخب خاطرنشان کرد: در روز پنجشنبه شرکت‌کنندگان علاوه بر حضور در ورکشاپ‌های آموزشی، ‌ پرورش یک ایده خام ذهنی و تبدیل آن به یک بیزنس در فضای کسب‌وکار را تجربه می‌کنند.


وی ادامه داد: ورکشاپ‌ها تا ظهر روز جمعه ادامه دارند و بعد از آن گروه‌ها برای جمع‌بندی فعالیت‌هایشان و ارائه جلوی داورها آماده می‌شوند، در اختتامیه مراسم گروه‌‌ها دوباره در مدت زمان معین به ارائه ایده‌هایشان می‌پردازند و داورها با توجه به شرایط اقتصادی و اجتماعی جامعه و بازار گروه‌ها را قضاوت می‌کنند.


هاشمی در پایان با بیان اینکه پایان برنامه رویداد استارت آپ آغاز راهی برای ورود به بازار کسب و کار است، خبر داد: با توجه به قول مساعدی که مدیر مرکز کارآفرینی دانشگاه علامه طباطبائی داده‌است، گروه‌های منتخب رویداد استارت‌آپ می‌توانند کار و تحقیق روی ایده‌های خود را در مرکز کار‌آفرینی دانشگاه علامه ادامه ‌دهند تا بتوانند در آینده به نتیجه مطلوب برسند و برای ورود به بازار کار آماده شوند.


گفتنی است رویداد استارت آپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی است که در سه روز پایان هفته برگزار می‌شود، این رویداد اولین بار در دانشگاه کمبریج آمریکا اتفاق افتاد و تاکنون بیش از هزار بار و در 480 شهر دنیا برگزار شده است، استارت‌آپ ویکند‌ها در سراسر دنیا توسط شرکت‌های معتبری از جمله مایکروسافت، گوگل، آمازون و... حمایت می‌شوند.


اولین رویداد استارت‌ آپ ویکند ایران در شهریور ماه سال 1391 توسط بیست کارآفرین برتر و در قالب 10 تیم در شهر تهران برگزار شد و بعد از آن در 12 شهر دیگر  ایران از جمله شیراز، اصفهان، مشهد ،تبریز و... ادامه یافت.


تصاویر روز اول را اینجا ببینید.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار