۰۵ بهمن ۱۳۹۵ ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۶۴۱۶

گزارش طرح مطالعاتی اجرای برنامه‌های فرهنگی برای اعتلای دینداری دانشجویان، در وزارت علوم بررسی شد.


به گزارش عطنا به نقل از وزارت علوم، محمد سعید تسلیمی، قائم مقام وزیرعلوم گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به اندازه زمانی که دانشجویان در این محیط هستند در اعتلای دینداری دانشجویان مسئولیت دارند و باید با ارائه الگوهای حسنه در این مسیر نقش ایفا کنند.


در ادامه، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اظهار داشت: طرح مطالعاتی اجرای برنامه‌های فرهنگی آموزشی با رویکرد روان شناختی، تربیتی و اجتماعی برای اعتلای دینداری دانشجویان، با هدف گسترش مبانی تبلیغ و ترویج دین به منظور دستیابی به مدل آموزشی متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی انجام شد.


وی ادامه داد: این طرح از طرح‌های مصوب پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم است و در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران انجام شد.


معاون فرهنگی دانشگاه وزارت علوم تاکید کرد: اعتلای دینداری دانشجویان به عنوان نسل جوان و تاثیرگذار جامعه از اهداف همه نهادهای فرهنگی کشور است و می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی به عنوان مسئله مورد تاکید مسئولان کشور ایفا کند بنابراین شناخت وضعیت موجود دینداری دانشجویان و ارائه راهکارهای اعتلای آن اقدام بسیار ارزشمندی محسوب می‌شود.


وی گفت: همزمان با اجرای این طرح پژوهشی از نتایج آن استفاده عملی شد و برنامه‌هایی مانند اردوهای رضوی و توسعه کانون‌های فرهنگی دانشجویی اجرا شد که در تقویت دینداری دانشجویان موثر بوده اند.


هاشمی با تاکید بر اجرایی شدن پژوهش‌های علمی و پیوند پژوهش با برنامه ریزی گفت: امیدوارم با حمایت‌های شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی و سازمان برنامه و بودجه پژوهش‌هایی مانند اعتلای دینداری دانشجویان ادامه یابد زیرا متناسب با تحولات اجتماعی ما نیازمند مطالعات جدید و به‌روز هستیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار