۰۳ بهمن ۱۳۹۵ ۱۲:۳۲
کد خبر: ۶۶۰۶۸
resane goftogooy farhangi iran arab 1 (26)

هادی خانیکی در نشست تخصصی «رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب» اظهار کرد: گفت‌وگوی فرهنگی میان «جهان ایرانی» و «جهان عربی» گفت‌وگویی به قدمت تاریخ است.


به گزارش عطنا، نشست تخصصی «رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب» صبح امروز، 3 بهمن در سالن شورای دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


هادی خانیکی، دبیر علمی این نشست ضمن خوشامدگویی به میهمانان ارجمند، اندیشمندان، استادان، روزنامه‌نگاران، مسئولان و دست اندرکاران رسانه‌ها و ارتباطات که از کشورهای اردن، الجزایر، ایران، تونس، سوریه، عراق، عمان، کویت و لبنان در این نشست حضور یافته‌اند، گفت: نشست تخصصی «رسانه و نقش آن در گفت‌وگوی فرهنگی ایران و جهان عرب» در زمانی برگزار می‌شود که مردم ما داغدار حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و شهادت آتش‌نشانانی فداکار و شجاع‌اند.


مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه اظهار کرد: کمتر از دو هفته پیش نیز جمهوری اسلامی ایران به سوگ چهره نامدار عرصه دین و سیاست، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نشست که در تاریخ معاصر ما همواره نقش‌آفرین بوده است. این دو رخداد را به همه شرکت کنندگان محترم تسلیت می‌گویم.


او ادامه داد: این نشست که به میزبانی دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می‌شود یکی از شش نشست تخصّصی است که با حمایت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در شش دانشگاه کشور در حال برگزاری است.


resane goftogooy farhangi iran arab 1 (21)


وی با اشاره به هدف برگزاری این نشست تصریح کرد: هدف این است که باب گفت‌وگو را بر سر «رسانه» و نقش آن در تحقّق و پیشبرد ارتباطات میان‌فرهنگی در جهان اسلام باز کنیم.


خانیکی با بیان اینکه گفت‌وگوی فرهنگی میان «جهان ایران» و «جهان عرب» گفت‌وگویی به قدمت تاریخ است، افزود: حال باید دید و پرسید که این گفت‌وگو در جهان رسانه‌ای شده کنونی به کدام سو رفته و با چه فرصت‌ها و تهدیدهایی روبه‌رو شده است؟


مدیر گروه ارتباطات دانشگاه علامه با بیان اینکه برای پرداختن به این پرسش‌ها، این نشست گام مقدمّاتی را برداشته، اظهار کرد: پانزده تن از اندیشمندان و کنشگران حوزه ارتباطات و رسانه‌ها با جمعی از استادان و محقّقان ایرانی این عرصه در دانشگاه‌های علامه طباطبائی، تهران، امام صادق، آزاد اسلامی، صدا و سیما و چهره‌های شاخص فرهنگی و رسانه‌ای به طرح بحث و گفت‌وگو پیرامون «مسائل کنونی» خواهند پرداخت.


او در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: نهایت تلاش این است که بدانیم برای پیش بردن گفت‌وگوهای مؤثر ایرانی-عربی در فضای علمی و حرفه‌ای ارتباطی «چه باید بکنیم» و «از کجا می‌توانیم آغاز کنیم».


وی در پایان سخنان خود گفت: از مسئولان محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به ویژه جناب آقای قهرمان سلیمانی و جناب آقای دکتر عباس خامه‌یار معاونان ارجمند سازمان و همکارانشان و از مسئولان عزیز دانشگاه علامه طباطبائی، جناب آقای دکتر سلیمی ریاست دانشگاه، سرکار خانم دکتر تیشه‌یار مدیرکل محترم دفتر همکاری‌های علمی و بین‌المللی و دست اندرکاران و مجریان این نشست، جناب آقای دکتر عبداللّهی دبیر اجرایی و همکاران سخت‌کوش دانشکده و اهالی ارتباطات و رسانه، استادان، دانشجویان و خبرنگاران عزیز تشکر می‌کنم.


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار