۱۲ دی ۱۳۹۵ ۱۵:۰۱
کد خبر: ۶۳۰۳۱
oloom-jenaei-tatbighi

کتاب علوم جنایی تطبیقی (در پرتو همکاری های بین المللی) که مجموعه مقالاتی در نکوداشت دکتر سیلویا تلنباخ است به کوشش عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی از سوی نشر میزان وارد بازار نشر شد.


به گزارش عطنا، این کتاب به همت دکتر حسین غلامی؛ دانشیار دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی؛ به چاپ رسیده است.  در این کتاب، 26 مقاله از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور در 635 صفحه گردآوری شده و به پاس زحمات دکتر تلنباخ جهت پیشرفت علمی پژوهشگران ایرانی (تسهیل حضور ایرانیان در مؤسسه ماکس پلانک و ...) به ایشان تقدیم شده است.
نظر به بازنشستگی سیلویا تلنباخ و به پاس ۳۰سال ارائه خدمات علمی و دانشگاهی ایشان به نظام حقوقی ایران و اسلام، گروه حقوق جزا و جرم شناسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی برآن شد تا کتابی را به وی تقدیم کند، در این راستا دانشگاه علامه طباطبائی از برخی پژوهشگران ایرانی که سابقه حضور در موسسه محل خدمت این استاد موسسه ماکس پلانت را داشته اند دعوت نماید نسبت به نگارش مقاله و تنظیم و تدوین اثری برای نکوداشت وی همت گمارند.


مجموعه مقالات منتشر شده در این اثر مشتمل بر ۲۶ مقاله تالیفی است که در گروه های حقوق جزای عمومی، حقوق کیفری بین الملل، حقوق جزای اختصاصی، جرم شناسی، کیفرشناسی، آیین دادرسی کیفری و فلسفه حقوق کیفری تقسیم شده اند. در این مجموعه با رویکردی تطبیقی، تحولات نظام عدالت کیفری در ایران ونیز برخی مباحث جاری عدالت کیفری در قلمرو بین المللی مورد توجه در هر مقاله قرار گرفته است. نویسندگان کتاب ضمن تبیین موضوعات مورد بحث در هر مقاله، حسب ضرورت به نظام حقوقی و کیفیت اجرای عدالت کیفری در سایر کشورها نیز اشاره نموده، نتایج پژوهش خود را در قالب برخی راهکارها و پیشنهادها ارائه کرده‌اند.


در این همایش برخی از نویسندگان مقالات به ایراد سخنرانی و توضیح مقاله خویش پرداخته و در پایان خانم دکتر تلنباخ سخنرانی نموده و از کتاب علوم جنایی تطبیقی در پرتو همکاری های بین المللی رونمایی کردند. و نیز از نویسندگان مقالات تقدیر به عمل آمد و به هریک کتاب مذکور هدیه داده شد.


سیلویا تلنباخ مدیر بخش حقوق ایران، ترکیه و اسلام موسسه ماکس پلانک آلمان و نیز رییس گروه حقوق کشورهای مسلمان(ترکیه، ایران و کشورهای عربی) می باشد. عمده تمرکز مطالعات و تحقیقات وی در حوزه های «حقوق کیقری و آیین دادرسی کیفری ترکیه»، « حقوق کیفری اسلامی در دنیای مدرن به ویژه در جمهوری اسلامی ایران» و «قانون اساسی کشورهای خاورمیانه» می باشد.


فایل PDF بخشی از این کتاب از اینجا قابل دانلود است.


     oloom-henaei-tatbighi-firt-last

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار