۱۱ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۴۲۵۴
Falahat Pishe

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به جلسه رای گیری درخصوص وزاری پیشنهادی گفت:نمایندگان تلاش می‌کنند فضای رای گیری دوقطبی نشود و جریان به گونه‌ای رقم بخورد که در نهایت تصمیم اتخاذ شده برای هر سه وزارتخانه به نفع جامعه باشد و در تصمیم گیری‌ها منافع کشور در اولویت قرار گیرد.


به گزارش عطنا، دکتر حشمت الله فلاحت پیشه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش قرار است با حضور در بهارستان از منتخبان ملت رای اعتماد بگیرند.


وی با اشاره به مطالعه برنامه‌های ارایه شده توسط سه وزیر پیشنهادی دولت، گفت: یکی از آن‌ها برنامه‌های بسیار خوب و قوی ارایه کرده بود و برنامه 2 وزیر پیشنهادی دیگر نیز بد نبود.


فلاحت پیشه همچنین با بیان اینکه قرار است از صبح فردا جلسات فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های مختلف برای ارزیابی شرایط سه وزیر پیشنهادی برگزار شود، گفت: در پایان این جلسه‌ها می‌توان در خصوص شانس نفرات معرفی شده اظهارنظر کرد.


نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شرایط برای وزرای پیشنهادی تقریبا بینابین است و قاطعانه نمی‌توان اظهارنظر کرد.


وی گفت: مجلس بیشتر روی تغییر اقتصادی در دولت نظر داشت اما تغییرات ایجاد شده در دولت غیراقتصادی بود و همین فضای کار را تغییر داده و شرایط تازه‌ای پیش روی نمایندگان قرار داد.


حسن روحانی رئیس‌جمهوری یکشنبه هفته گذشته در نامه‌ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی سه وزیر پیشنهادی برای وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش را برای اخذ رای اعتماد معرفی کرد.


سید رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود سلطانی فر وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان و فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش هستند که به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند.


صالحی امیری مشاور رئیس‌جمهوری و رییس سازمان اسناد و مدارک و کتابخانه ملی ایران در سال 1340 در شهر بابل به دنیا آمد، وی دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی و دکترای مدیریت دولتی از دانشگاه علوم و تحقیقات و استادیار دانشگاه است.


مسعود سلطانی فر دیگر وزیر پیشنهادی، در دولت یازدهم معاون رئیس‌جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.


وی که متولد سال 1338 است به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر نیز انتخاب شده بود که پس از رفتن به میراث فرهنگی از شورای شهر تهران استعفا کرد.


فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز متولد 1334، استاد دانشکده عمران دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، رییس مجتمع آموزشی مفید، عضو شورای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی جمهوری اسلامی ایران و معاون اسبق طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار