۰۵ اسفند ۱۳۹۳ ۲۱:۳۷
کد خبر: ۵۲۸۳
IMG_1225

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی (عطنا) ، مراسم افتتاحیه راهیان نور دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی بعد از ظهر امروز با حضور سعید جلیلی دبیر سابق شورایعالی امنیت ملی و دکتر ذکیانی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در دانشکده اقتصاد برگزار شد.


 


پیش از شروع این مراسم غرفه ای به مناسبت سومین روز درگذشت زنده یاد مهدی پوردشتی مسئول فقید بسیج دانشجویی دانشکده مدیریت و حسابداری برپا شده بود که در آن ضمن پذیرایی از دانشجویان ، بسته های فرهنگی مرتبط با اردوی راهیان نور نیز به آنها اهدا شد.


IMG_1212

در ابتدای برنامه کلیپی با موضوع شهدای گمنام پخش شد که بسیار تاثیرگذار بود . سپس در ادامه یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس که خود را همکار شهید آوینی معرفی نمود به عنوان راوی و با زبانی به ذکر خاطرات و روایاتی از دوران دفاع مقدس پرداخت.


IMG_1237


سپس نوبت به سخنرانی سعید جلیلی رسید. وی در آغاز سخنان خود ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) یادی از مرحوم پوردشتی نمود و با ذکر اینکه خود آن مرحوم با بنده (جلیلی) جهت حضور در نشست صحبت و هماهنگی کرده بود ، فقدان آن مرحوم را تسلیت گفت.


IMG_1235


وی با اشاره به اینکه در سرزمین ما حماسه بزرگی در حال شکل گیری است که مبنایش کوتاه شدن دو جهان است افزود : این که ما امروز به راهیان نور میرویم و آن جا تبدیل به یک زیارتگاه شده به دلیل وجود تفکر و فرهنگی است که ایجاد شده است و ما باید آن را شناسایی و امتداد آن را درک کنیم.


جلیلی در ادامه گفت : به طور مثال در جنگ تحمیلی که در یک طرف تمام قدرت های بزرگ و در طرف دیگر نظام تازه انقلاب یافته ما بود با تمامی این ها ما پیروز جنگ شدیم و توانستیم اراده ی خود را به دشمن تحمیل کنیم که دلیل آن، اندیشه و تفکر ما بود و این اندیشه فقط مختص عرصه نظامی نیست بلکه باید بتوانیم الزامات آن را به خوبی درک کنیم و آن را در سایر عرصه ها مثل اقتصادی و... امتداد دهیم.


IMG_1269


این جانباز دفاع مقدس در ادامه افزود: اگر دولتی بتواند در عرصه پیچیده نظامی موفق شود به طریقت اولی در دیگر عرصه ها نیز این موفقیت ادامه می یابد، تفاوت ما با عراق در جنگ تحمیلی این بود که در جبهه ما فرمانده جلوتر از نیرو هایش به جنگ دشمن میرفت، این همان الگویی است که در سال های دفاع مقدس ارائه شد.


جلیلی گفت: طبق سخنان امام خمینی ، اندیشه اسلام ناب سبب پیروزی نظامی ما شده است، امتداد این اندیشه در سایر عرصه ها نیز بسیار مهم است اما آمریکا سعی دارد جوانان ما را از مبارزه منصرف کند یا آنها را به انحراف بکشاند زیرا آنها می دانند اگر چنین اندیشه ای همه گیر شود سبب پیروزی دیگر کشورهای اسلامی همچون (لبنان) می شود.


پاسخ جلیلی به سوالات کتبی دانشجویان


در ادامه مراسم جلیلی پاسخگوی سوالات کتبی دانشجویان بود.


IMG_1307


وی در پاسخ به چرایی منافق شناخته شدن افرادی که زحمات زیادی در جهت پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی کشیده اند گفت:« آن بحثی که در اندیشه اهمیت دارد اصالت دادن به خود آن است و ما تا وقتی میتوانیم مدعی باشیم که در اندیشه مان صادق باشیم، همانطور که در قرآن کریم زمانی که راجع به فرزند یکی از پیامبران صحبت می شود آمده است او از اصل تو نیست چون شاخص در اینجا عمل صالح است نه سایر مناسبات حزبی، قبیله ای و خانوادگی».


مسئول سابق مذاکرات هسته ای در پاسخ به اینکه با توجه به سخنان رهبری، آمریکا هیچگاه به تعهدات خود پایبند نیست پس چرا مذاکره ادامه دارد؟ گفت: ایران یک منطق روشن دارد و از حقیقت دفاع می کند، اینکه رهبری نسبت به آمریکا بدبین است به دلیل تجربه ایشان در عرصه های مختلف است و ما می خواهیم بی منطقی طرف مقابل را نشان دهیم.


IMG_1290


استاد دانشگاه امام صادق (ع) در پاسخ به این سوال که نظرتان در خصوص عملکرد تیم فعلی مذاکره کننده ی هسته ای چیست گفت :« ترجیح می دهم پاسخی ندهم و برای تیم هسته ای آرزوی موفقیت می کنم که بهترین دستاورد را برای بیاورند».


جلیلی در پایان اظهار داشت: « رسالت ما فقط 8 سال مقدس نبوده بلکه ما در عرصه های دیگر وظیفه ای بر عهده مان است که کم اهمیت تر از دفاع مقدس نبوده است و این سفر ضمن برکت فراوان سبب به جا آوردن وظایف ما در سایر عرصه ها می باشد.»


IMG_1293


گزارش: شیده طورانی


عکس: المیرا پاشایی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار