۲۷ مهر ۱۳۹۵ ۱۳:۳۸
کد خبر: ۵۲۲۲۷
belaroos-5

خبرنگار نشریه بلاروس سگودینا (Belarus Segodnja) در «نشست تخصصی روزنامه‌نگاری بین الملل و توسعه» در جمع استادان و دانشجویان دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی گفت: روزنامه‌نگاری نقش واضح و روشنی در تنظیم روابط بین کشورهای جهان دارد که این نشان از نقش عمیق روزنامه‌نگاری در تبادل اطلاعات و هدایت‌گری در دنیای معاصر است.


به گزارش عطنا، آلینا گریشکویچ دراین نشست که ۲۶ مهرماه در سالن اجتماعات دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، بیان کرد: در دنیای معاصر نسبت به گذشته مسئولیت بیشتری بر گردن روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها قرار دارد؛ چرا که ضروری است اطلاعات را درست و دقیق منتقل کنند.


رئیس دانشکده علوم ارتباطات نیز در آغاز این نشست اظهار داشت: ما آموخته‌ایم که روزنامه‌نگار و روزنامه‌نگاری باید از حوزه‌ قدرت مستقل باشد و ارزش کار خبرنگار به میزان استقلال در حوزه قدرت است تا بتواند به کشف و بیان حقیقت نائل شود.


دکتر محمدمهدی فرقانی همچنین با اشاره به اینکه دانشکده‌ علوم ارتباطات سابقه‌ای تاریخی در خاورمیانه دارد، افزود: دراین دانشکده در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو داریم و ترکیب جنسیتی در دانشگاه علامه به گونه‌ای است که حدود ۷۰ درصد دانشجویان دختر هستند و این ترکیب سال‌هاست که بدون تغییر باقی مانده است.


در ادامه این نشست خبرنگار ویژه رئیس جمهور بلاروس گفت: ما همیشه آن‌چه در مورد ایران واقعیت داشته است را به دنیا انتقال داده‌ایم و همچنین به تازگی درباره‌ی گسترش روابط ایران و بلاروس مطالب زیادی منتشر می‌کنیم.


گریشکویچ در بخش دیگری از سخنانش اشاره کرد: ایران یک کشور صلح‌طلب است و در این زمینه بلاروس و ایران با هم شباهت‌هایی دارند.


در ادامه این نشست که بخشی از آن به پرسش و پاسخ اختصاص داشت، وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره وضعیت رسانه‌ها در بلاروس گفت: بیش از ۱۵۰۰ رسانه جمعی در این کشور فعالیت می‌کنند که بیشتر آن‌ها مستقل و تعدادی از آنها نیز دولتی‌ هستند.


این عضو انجمن دوستی ایران و بلاروس، در پاسخ به این سوال که روزنامه‌نگاری افشاگرانه در بلاروس چه جایگاهی دارد عنوان کرد: در کشور من بسیاری از روزنامه‌نگاران در زمینه‌ روزنامه‌نگاری افشاگری قلم می‌زنند و نگاه انتقادی دارند؛ اما من معتقدم که‌ افشاگری به این شرط که بر پایه حقیقت صورت گیرد به بهتر شدن اوضاع کمک می‌کند.


گفتنی است که خانم آلینا گریشکویچ به دعوت معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ایران سفر کرده و هدف او، آشنایی بیشتر با ایران و کمک به تقویت روابط دو کشور و دیدار و همچنین گفت‌وگو با برخی مسئولان کشور است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار