۱۲ مهر ۱۳۹۵ ۱۰:۰۶
کد خبر: ۵۱۱۲۰

جشن دومین سالگرد تاسیس کانون خیریه با حضور جمعی از دانشجویان در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا در ابتدای برنامه حسین علیمرادی دبیر کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی هدف از تاسیس این کانون را محرومیت‌زدایی بخش سیستان و بلوچستان، حمایت از دانشجویان بی‌بضاعت دانشگاه و فرهنگ سازی کار خیر عنوان کرد و گفت: تا به الان 58 فعالیت در کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی انجام شده که همه‌ی آن‌ها در راستای سه هدف مذکور ساماندهی شدهاست.


وی در رابطه با عنوان «سهم من» گفت: همه ما دانشجو هستیم و وسع محدودی داریم اما وقتی 17000 دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی گرد هم بیایند سهم بزرگی در درمان دردهای هم‌وطنان‌مان خواهد شد. فعالیت‌های ما به پنج کمیته تقسیم می‌شود: فرهنگی یا فرهنگ‌سازی کار خیر، یاری‌گران که بازدیدهای کانون را به عهده دارند، روابط عمومی، نیروی انسانی وکمیته جهادی.


علیمرادی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت های جهادی کانون خیریه پرداخت و گوشه‌ای از محرومیت های مردم دشتیاری را برشمرد.


در بخش بعدی برنامه آقای شیخ زاده بخشدار چابهار ضمن تقدیر از اقدامات کانون خیریه اظهار امیدواری کرد که این فعالیت‌ها تداوم یابد.


وی منطقه پیر سهراب را منطقه‌ای وسیع و بکر و پر از نبوغ و استعداد دانست و گفت: دانش آموزان به دلیل عدم وجود امکانات آموزشی، فرهنگی، فیزیکی و حتی معنوی در این منطقه آمار قبولی بسیار کمی دارند و به دلیل کمبود مدرسه به ناچار ترک تحصیل می‌کنند اما اگر دست یاری شما به آن‌ها برسد، قطعا به موفقیت دست خواهند یافت.


بخشدار چابهار از کانون خیریه درخواست کرد تا مجرایی باشد که پیام مردم دشتیاری را به هم وطنان برساند. وی کار خیریه را بسیار با ارزش دانست و عنوان کرد: نتیجه فعالیت شما این خواهد بود که در هر گوشه‌ای از این سرزمین حرکت‌های جهادی شروع خواهد شد تا فرزندان ایران به دور از محرومیت به رشد و پیشرفت دست یابند.


دکتر ذکیانی معاون سابق فرهنگی دانشگاه نیز در این همایش عنوان کرد: من افتخار می‌کنم که مشاور کانون خیریه دانشگاه علامه طباطبائی هستم. از آن جایی کانون خیریه را بهترین می‌دانم که متعلق به هیج گروهی نیست. این فعالیت شما برای من بسیار بزرگ است و باید به آن توجه شود. روابط بین خیریه و بچه‌های دشتیاری بسیار انسانی بود. من شخصا در آن‌جا حضور داشتم و متوجه تاثیر آن شدم.


دکتر ذکیانی در ادامه از تیم هنری کانون خیریه تقدیر کرد چراکه در سخت ترین شرایط فعالیت می‌کردند و خطاب به اعضای کانون خیریه دانشگاه علامه گفت: شما ثابت کردید که با مهر و الفت می‌شود کارهای بزرگی انجام داد. من از شما تشکر می‌کنم که مرا در جمع خود پذیرفتید.


دکتر سلیمی بجستانی معاون دانشجویی دانشگاه هم در سخنانی کوتاه دانشجویان را سرمایه اصلی دانشگاه معرفی کرد و گفت: با وجود دانشجویان است که دانشگاه روح می‌گیرد. دانشگاه اصولی دارد که همه باید جهت دستیابی به آن تلاش کنند از جمله تعلیم و تربیت، قانونمندی، نقادی و آزاد اندیشی در جای لازم،مسئولیت پذیری و هماهنگی سازمانی. کانون خیریه به این دلیل موفق است که به تک تک این اصول پایبند است.


مهندس علوی نیز به شرح مختصری از وضعیت دشتیاری پرداخت و گفت: یکی از افتخارات من تاسیس این کانون است. دو سال قبل دوستانی از جنس شما تصمیم گرفتند که این کانون را تاسیس کنند و من اکنون می‌بینم که نگاهشان نسبت به قبل متفاوت شده است. دوستان شما در این کار نشان دادند که اگر همت کنند کارهای بزرگی به انجام خواهد رسید.


در انتهای مراسم محمد نجیمی دبیر اسبق و عضو هیئت موسس کانون خیریه از تمامی عوامل تشکر کرد و تقاضا کرد که با علاقه و پشتکار به فعالیت های خود در این راستا ادامه بدهند.


از دیگر برنامه های این همایش اجرای قطعه ای توسط حسام آرین دبیر کانون موسیقی و مزایده تابلو لبخند نهال بود.


jashne-keirie-1 jashne-keirie-2 jashne-keirie-3 jashne-keirie-4 jashne-keirie-5 jashne-keirie-6 jashne-keirie-7 jashne-keirie-8 jashne-keirie-9 jashne-keirie-10 jashne-keirie-11 jashne-keirie-12 jashne-keirie-13 jashne-keirie-14 jashne-keirie-15 jashne-keirie-16 jashne-keirie-17 jashne-keirie-18 jashne-keirie-19 jashne-keirie-20 jashne-keirie-21 jashne-keirie-22


 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار