۱۰ مهر ۱۳۹۵ ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۰۹۰۰
seminar-kargahi-hoghugh-bashar

سمینار کارگاهی «حقوق بشر» با حضور جمعی از استادان برجسته علم حقوق در محل سالن آمفی تئاتر هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، بابک عزیزی رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه در این سمینار، اظهارکرد: رعایت  حقوق بشر از بدیهی‌ترین نیازهای جوامع بشری بوده که همواره در طول تاریخ مورد توجه اندیشمندان قرار گرفته است.


وی ادامه داد: مفاهیمی همچون صلح، حق آزادی، امنیت، حق حیات، کرامت، تعلیم و تربیت، مساوات، دادرسی عادلانه، دستگاه قضایی مستقل و ... از مفاهیم اساسی حقوق بشر در تمامی جوامع است.


عزیزی تصریح کرد: در این بین یکی از حقوق بنیادین یک جامعه مترقی و آزاد که مورد توجه خاص دستگاه قضایی است وجود وکیل مستقل است.


رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: وکیل هنگامی می‌تواند از حقوق موکل خود به نحو شایسته‌ای دفاع کند که بدون هیچ واهمه‌ای از تضعیف جایگاه خود و با داشتن مصونیت به ادامه فعالیت حرفه‌ای‌اش بپردازد.


وی خاطرنشان کرد: استقلال وکالت هرگز به معنی داشتن حکومت خودمختار وکلا نیست.


عزیزی تصریح کرد: قطعا هیچ شهروندی راضی نیست سرنوشت خود را به دست وکیلی بسپارد که شجاع نبوده و هیچ استقلالی نداشته باشد.


رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: دولت‌ها نیز باید از وکلا در برابر تهدیدات شغلی دفاع کنند که در نتیجه احقاق حق و اجرای عدالت در جامعه میسر شود.


وی افزود: تحقق دادرسی عادلانه منوط به استقلال قضا و وکالت است و وکلا آینه تمام‌نمای رعایت حقوق بشر هستند.


رئیس کانون وکلای دادگستری کرمانشاه گفت: مخدوش کردن استقلال وکلا، آزادی‌های بنیادین حقوق بشر را کمرنگ  و به راحتی محو خواهد کرد، لذا امیدواریم مجلس شورای اسلامی به لایحه استقلال وکلا توجه ویژه‌ای داشته باشد.


سخنرانی دکتر سید «محمد هاشمی» استاد حقوق اساسی دانشگاه علامه طباطبائی با موضوع «آشنایی با مفاهیم حقوق بشر و بررسی اسناد لازم الاجرا و بررسی حقوق بشر از منظر حقوق داخلی» و نیز سخنرانی دکتر «نسرین مصفا» استاد حقوق بین الملل دانشگاه تهران با محوریت «ضمانت اجرا و ساز و کارهای الزام‌آور حقوق بشر از منظر حقوق بین الملل» و تشریح عملکرد انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد از دیگر بخش‌های این سمینار کارگاهی بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار