۰۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۲۸۷۴
atonoma-madrid-spania-neshast

با مشارکت دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونومای مادرید، نشست علمی مشترک دو روزه، با عنوان «تصویر و تصور ایران و اسپانیا: نگاه‌ها و معرف‌ها» برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی، در راستای اجرائی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونومای مادرید که اخیرا به امضاء روسای دو دانشگاه رسیده بود، نشست دو روزه «تصویر و تصور ایران و اسپانیا: نگاه‌ها و معرف‌ها» به میزبانی دانشگاه اسپانیایی برگزار شد.


این نشست در روزهای ۱۰ و ۱۱ اکتبر۲۰۱۶ برابر با ۱۹ و ۲۰ مهرماه در دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه آتونومای مادرید، در چهار پنل مختلف تحت عناوین: تاریخ و روابط دیپلماتیک؛  تصویر ایران در رسانه‌های اسپانیا و سیاست؛  جهان اسلام و تشیع؛ سینما و آثار ادبی برگزار شد.


همچنین در پایان هر دو روز، دو میزگرد تحت عنوان‌های «دیکتاتور و انقلاب» و «نگاه‌های ژئوپلیتیک به سوی خاورمیانه در گذشته و امروز» تشکیل شد.


گفتنی است، دکتر مرجان فرجاه در این نشست با موضوع «سینمای شعر کیارستمی» ؛ مریم اسماعیل پور با موضوع «تصویر تلویزیونی فرهنگ ایران در جهان اسپانیایی زبان امروز از هسپان تی وی» و دکتر نجمه شبیری با موضوع «روابط ایران و اسپانیا در قرن ۱۷ بر پایه سفرنامه‌ها» به عنوان نماینده‌های دانشگاه علامه طباطبائی سخنرانی کردند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار