۲۲ شهريور ۱۳۹۵ ۰۲:۱۸
کد خبر: ۴۹۳۳۶
tafahom-name-vezarat-keshvar-10

نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، عصر امروز، 21 شهریور ماه در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر افتخاری، رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، دکتر جلالی، معاون پژوهشی وزارت کشور و دکتر هنری، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی از افراد حاضر در این نشست بودند که به ایراد سخنرانی پرداختند.


در ابتدای این نشست، دکتر حسین سلیمی ‌به گسترش ارتباط دانشگاه علامه با دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: ما در چند سال گذشته در دانشگاه مسیری را در حوزه پژوهش آغاز کردیم که ارتباطمان را با دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور گسترش دهیم.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: طراحی نشست‌هایی که از درون آن بسته‌های سیاسی بیرون می‌آید از دیگر فعالیت‌های مورد توجه دانشگاه در این سال‌ها بوده است.


وی ضمن ابراز امیدواری از انعقاد این تفاهم نامه همکاری با وزارت کشور خاطر نشان کرد: بر اساس این دو رویکرد تلاش کردیم پایان‌نامه‌ها و تلاش‌های اساتید دانشگاه را به این سمت سوق دهیم. هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه این است که وزارت خارجه اولویت‌های خود را در حوزه پژوهشی اعلام کند تا ما پایان‌نامه‌های خود را به این سمت سوق دهیم.


دکتر سلیمی‌در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: اینکه ظرف همین چند سال محدود دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان دانشگاه سطح یک تخصصی کشور بدل ‌می‌شود و در حوزه‌های مختلف رشد و پیشرفت قابل توجهی دارد را ‌می‌توان ناشی از این رویکرد دانست.


رئیس دانشگاه علامه اظهار داشت: رویکرد جدید وزارت کشور این امید را در ما ایجاد کرد که با انعقاد تفاهم‌نامه و همکاری‌های نزدیک با مرکز مطالعات راهبردی وزارت کشور، آرمان‌ها و اهداف پژوهشی ما بتواند در حوزه سیاست داخلی به کار گرفته شود. این بدین معنا نیست که فقط رشته‌های علوم سیاسی و حقوق ما ‌می‌توانند کمک کنند بلکه اساتید و دانشجویان ما در حوزه‌های مختلف از مدیریت، روان‌شناسی اجتماعی، علوم اجتماعی و مددکاری، اقتصاد و بیمه همه از جمله حوزه‌هایی هستند که ‌می‌توانند با موضوعات وزارت کشور همکاری کنند.


در ادامه این نشست دکتر افتخاری ضمن ابراز خوشحالی از انعقاد این تفاهم‌نامه با دانشگاه علامه گفت: مدیریت سیاست داخلی به عنوان محور اصلی فعالیت‌های وزارت کشور از جمله مواردی است که در مرکز مطالعات راهبردی به دنبال آن هستیم.


رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور خاطر نشان کرد: در وزارت کشور به دنبال این هستیم که شبکه‌ای از برنامه‌های پژوهشی و علمی ‌با دانشگاه‌های مرجع کشور و پژوهشگاه‌های اصلی در حوزه مدیریت سیاست داخلی طراحی شود.


وی افزود: وزارت کشور رسالت افزایش مرزهای علمی ‌را ندارد بلکه به دنبال این است که آن را کاربردی کند. این تمام فلسفه وجودی برای انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه‌های کشور است.


در بخش دیگری از این نشست دکتر هنری اظهار داشت: موضوعاتی از این قبیل آرزوی واحدهای پژوهشی است که اگر ابزاری ساخته ‌می‌شود، بهره‌بردار آن وجود داشته باشد. من معتقدم این نشست و این تفاهم‌نامه به این فرمول دست خواهد یافت.


معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: برقراری ارتباط با دانشگاه‌ها فرمول بسیار خوبی است که به این شکل سازمان‌های دیگر نیز این فرمول را الگو قرار بدهند و با دانشگاه‌ها مرتبط بشوند. اگر این اعتماد بین دستگاه‌ها و دانشگاه وجود داشته باشد، مطمئنا دستگاه‌ها ‌می‌توانند فواید زیادی از دانشگاه‌ها ببرند.


وی تصریح کرد: به نظر من هنوز اعتماد لازم وجود ندارد و مدیران و دستگاه‌ها احساس ‌می‌کنند که محیط دانشگاه یک محیط مدرسه‌ای است که تنها بحث آموزش در آن انجام ‌می‌شود. در حالی که محیط دانشگاه فضایی است که علاوه بر آموزش بسیاری از کارهای بزرگ پژوهشی در آن انجام می‌شود.


در پایان این نشست دکتر جلالی، معاون پژوهشی وزارت کشور اظهار داشت: دانشگاه علامه دانشگاه بسیار خوبی است و بیشترین انعقاد قراردادهای ما در حوزه پژوهش در چند سال اخیر بیشتر در دانشگاه علامه بوده است. با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه امیدوار هستیم اهداف این تفاهم‌نامه به بهترین شکل ممکن مقرر شود.


این نشست با امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به پایان رسید.


[gallery columns="4" ids="49334,49333,49332,49331,49330,49325,49326,49327,49328,49329,49324,49323,49322,49321,49320,49315,49316,49317,49318,49319,49314,49313,49312" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار