۰۷ شهريور ۱۳۹۵ ۱۸:۱۳
کد خبر: ۴۸۵۳۶
Sahrayiiii

دکتر رضا مرادصحرایی، معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی و عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبائی در مراسم اختتامیه هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی که در دانشگاه علامه طباطبائی در حال برگزاری است، به ایراد سخنرانی پرداخت.


معاون آموزش و پژوهش بنیاد سعدی گفت: من ابتدا از شما زبان آموزان تشکر می‌کنم و مخاطب اصلی من شما هستید. به نمایندگی از بنیاد سعدی و دانشگاه علامه طباطبائی مسئول برگزاری این دوره بودم و امروز اختتامیه را برگزار می‌کنیم. برنامه‌های این دوره، شامل دو بخش بود؛ بخش آموزشی و بخش تفریحی و گردشگری (فرهنگی و فوق برنامه).


او افزود: در روزهای آغازین دوره، 209 زبان‌آموز به ایران آمده بودند که در همان ابتدا، کلاس‌بندی شدند. نحوه سطح بندی آنان، بر مبنای آزمون استاندارد امتحان زبان فارسی بود. این استاندارد که در بنیاد سعدی استفاده می‌شود، نسخه ایرانی شده آزمون زبان فارسی جهانی است که آزمونی قابل قبول است. به این ترتیب، در تمام طول دوره، تغییری مبنی بر جابه‌جایی کلاس توسط زبان آموزان نداشتیم.


صحرایی ادامه داد: ما در هر روز، 33 کلاس برای فارسی‌آموزان برگزار می‌کردیم که در مجموع بیش از 400 ساعت کلاس و 90 ساعت آموزش را در این دوره ارائه دادیم و در عین حال، حتی یک ساعت غیبت نداشتیم.


عضو هئیت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با بیان این که 526 استاد تقاضای تدریس در این دوره‌ها را داشتند، عنوان کرد: از میان افراد متقاضی جهت تدریس در این دوره، 35 نفر را به عنوان مدرس دوره دانش‌افزایی انتخاب کردیم.


او ادامه داد: در انتهای دوره آزمون پایانی در سه قالب چهار گزینه‌ای، نگارشی و گفت‌وگو برگزار کردیم. در هر سطح سه نفر که بیشترین پیشرفت را از ابتدای دوره داشتند و رتبه‌های یک تا سه هر سطح را انتخاب کردیم.  علاوه بر این، پنج نفر از زبان‌آموزانی که رتبه‌های برتر را کسب کردند نیز تجلیل شدند. در پایان این دوره برای همه زبان‌آموزان کارنامه‌ای صادر می‌شود که بر روی سایت دوره دانش‌افزایی قرار می‌گیرد.


رضامراد صحرایی با بیان این که همه دانشجویان در این دوره به جز دو دانشجو موفق به کسب گواهی پیشرفت شدند، اذعان داشت: دو دانشجو از دوره زبان‌آموزی اخراج شدند و این تلخ‌ترین خاطره هشتادوسومین دوره دانش‌افزایی بود.تلاش کردیم، بدون اینکه دیگر دانشجویان متوجه این موضوع شوند، آن‌ها را از کشور خارج کنیم.


وی در پایان خاطرنشان کرد: در این دوره 30 بازدید داشتیم که 28 مورد آن از شهر تهران بود که تلاش کردیم تا برنامه‌های متنوع و مفرح در قالب‌های مختلف داشته باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار