۲۱ مرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۲۶
کد خبر: ۴۶۳۸۳

کارگاه سفال‌گری با هدف آشنایی فارسی‌آموزان با هنرهای ایرانی در خوابگاه سلامت دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، فارسی‌آموزان با حضور در این کارگاه ضمن یادگیری با دستگاه سفال‌گری، به صورت عملی نیز سفالگری را تمرین کردند.


«میخائیل» یکی از فارسی‌آموزان حاضر در این کارگاه در رویارویی با این هنر ایرانی شور و شوق بسیاری داشت. او که دانشجوی سال سوم از کشور آلمان است، می‌گوید: «صنایع دستی ایران از هنرهایی است که در هیچ جای دنیا قابل مشاهده نیست و من به شخصه از کار با آن‌ها بسیار لذت می‌برم».


«شوشان» از دیگر فارسی‌آموزان که از کشور ارمنستان به ایران آمده، مقطع کارشناسی ارشد خود را در رشته آموزش زبان طالشی به اتمام رسانده است. او که روحیه خستگی‌ناپذیری در کار با سفال داشت در تمام طول کارگاه سعی در خلق اثری خاص و جدید داشت. این دانشجو که تبحر بالایی در صحبت به زبان‌فارسی داشت در گفت‌وگو با خبرنگار عطنا گفت: «هنر از زیبایی‌هایی است که جنبه عمومی دارد و برای افراد مختلف و فرهنگ‌های مختلف مشترک است. هیچکس در نشان دادن هنرهای کشور خود به دنبال برتر نشان دادن یک هنر بر دیگری نیست و این از جمله دلایلی است که همواره من را به هنر جذب می‌کند».


یکی دیگر از این فارسی‌آموزان که دانشجوی سال دوم رشته ایران‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد است، آنچنان قدرتی در تجزیه و تحلیل تاریخ ایران داشت که چشم و گوش هر شنونده‌ای را به خود جذب می‌کرد. او که در تلاش برای ساخت مجسمه‌ای به یادگار برای دوستش بود، با تبسم گفت: «برای اولین بار است که به ایران آمده‌ام. از نکاتی که در مواجهه با مردمان ایران نظرم را به خود جلب کرد، حجاب خانم‌های ایرانی است. پوشش آن‌ها به خوبی در نمایش زیبایی‌های آن‌ها نقش دارد؛ به طوریکه مرز میان زن و مرد را به خوبی تعیین می‌کند». او در ادامه با لحنی که به خوبی شوخ طبعی او را به نمایش می‌گذاشت، گفت: «من انسان وطن‌پرستی هستم و گرنه اگر روزی قصد ازدواج داشتم بی‌شک وقار و پاکدامنی خانم‌های ایرانی را در هیچ کجای دنیا نخواهم یافت».


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان در حال برگزاری است.


sofalgari (9) sofalgari (8) sofalgari (7) sofalgari (6) sofalgari (5) sofalgari (4) sofalgari (3) sofalgari (2) sofalgari (1)

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار