۲۴ مرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۰۹
کد خبر: ۴۶۸۶۶

niasar


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه‌های مناطق مرزی باید در جذب دانشجویان خارجی کشورهای همسایه فعال‌تر شوند.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه پنج کشور که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، گفت: سامان دهی موسسات آموزش عالی، ماموریت گرایی دانشگاه‌ها، واگذاری اختیارات و تمرکز زدایی و ارتقاء به سمت استانداردهای بین‌المللی مورد توجه بخش سیاست گذاری و برنامه‌ریزی و گسترش در حوزه معاونت آموزشی است.


شریعتی نیاسر تاکید کرد: با توجه به تقسیم‌بندی دهگانه دانشگاه‌های کشور، باید به سوی واگذاری اختیارات بیشتر به معاونان آموزشی دانشگاه‌ها در این مناطق به طور جدی حرکت کنیم.


معاون آموزشی وزیر علوم سطح‌بندی دانشگاه‌ها را نقطه شروعی برای ایجاد رقابت بین دانشگاه‌ها اعلام کرد و حضور فعال دانشگاه‌های مناطق مرزی برای جذب دانشجویان خارجی از کشورهای همسایه در راستای بین المللی شدن دانشگاه‌ها ضروری دانست.


معاون آموزشی وزیر علوم همچنین از اقدامات انجام شده این وزارت‌خانه برای تقویت آموزش‌های مهارتی به‌وی‍ژه در دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای خبر داد.


شریعتی نیاسر به تشکیل کمیته‌ای برای ساماندهی و تعیین تکلیف بورسیه‌ها و تعادل سازی توزیع دانش آموختگان بورسیه در دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد.


وی در پایان اظهارکرد: با توجه به اینکه آموزش، محور اصلی فعالیت‌ها در دانشگاه‌هاست، استاداندانشگاه باید موضوع آموزش مناسب و روزآمد به دانشجویان را در اولویت فعالیت‌های علمی خود قرار دهند.


دکتر اعلمی آل اقا رییس دانشگاه رازی نیز در این گردهمایی که معاونان آموزشی دانشگاه‌های دولتی استان‌های کرمانشاه، کردستان، لرستان و ایلام شرکت داشتند، بر ضرورت توجه به حفظ ارزشها در تمامی عرصه‌های علمی و فرهنگی در دانشگاه‌ها و حفظ معیارها برای ارتقاء کیفیت تاکید کرد.


وی افزود: با توجه به منزلت و جایگاه علمی دانشگاه‌ها، باید دانشگاه‌ها به عنوان محور مشارکت در طرح‌های توسعه استانی مورد توجه قرار گیرند.


 در ادامه گردهمایی معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه پنج، مسائل جاری دانشگاه‌ها در حوزه برنامه‌ریزی درسی، سرفصل‌های بازنگری شده، گسترش رشته‌ها و دوره‌های تحصیلی و آیین نامه‌های آموزشی و ضرورت واگذاری اختیارات بیشتر به مناطق به منظور تسریع در تصمیم سازی‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار