۰۴ آبان ۱۳۹۵ ۱۶:۱۶
کد خبر: ۵۳۲۲۶
afghanestan

کارگاه روش تحقیق در علوم انسانی با هدف دانش‌افزایی استادان دانشگاه‌های کابل و با تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی به مدت یک هفته در مهرماه 95 در دانشگاه گوهرشاد افغانستان برگزار شد.


به گزارش عطنا به نقل از دفتر مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه علامه طباطبائی، هیئتی از استادان دانشگاه متشکل از غلامعلی چگنی‌زاده و رضا موسوی‌نیا از دانشکده حقوق و علوم سیاسی و احمد غیاثوند از دانشکده علوم اجتماعی، به منظور برگزاری سلسله کارگاه‌های علمی با محوریت روش تحقیق در علوم انسانی به کشور افغانستان سفر کردند.


در این کارگاه‌های علمی که به میزبانی دانشگاه گوهرشاد برگزار شد، استادان رشته‌های مختلف از دانشگاه‌های شهر کابل شرکت داشتند.


همچنین کارگاه‌های «رویکردهای مختلف روش‌شناسی کمی و کیفی و تفاوت‌های این دو روش مشخص» و «انواع روش‌های تحقیق مرتبط با دو رویکرد کمی و کیفی، همچون آینده پژوهی، تحلیل گفتمان و... » تشریح شد.


نحوه پروپوزال نویسی در روش تحقیق پیمایشی از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه ها بود.  


گفتنی است با توجه به توافق صورت گرفته میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه گوهرشاد در خصوص اجرای طرح پژوهشی تحت عنوان «پیمایش ارزش‌ها و نگرش‌های مردم کابل» توسط ایران، جلسه‌ای با حضور نمایندگان دو دانشگاه برگزار شد و در آن مواردی چون نحوۀ تهیۀ نقشه شهر کابل، وضعیت توزیع جمعیتی، شناسایی و آموزش پرسشگران محلی، بررسی اعتبار روایی تحقیق با همکاری دانشجویان، نحوه تکمیل پرسشنامه و... مورد بحث قرار گرفت.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار