۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۴۶
کد خبر: ۴۵۸۶۹
Jashn Rooz Dokhtar (5)

Jashn Rooz Dokhtar (6)


به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س)، کیک جشن روز دختر توسط نمایندگان پنج قاره که دختران ایرانی را نجیب، مهربان و باوقار توصیف می‌کردند، بریده شد.


به گزارش عطنا، به مناسبت میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، جشنی در خوابگاه شهید سلامت دانشگاه علامه طباطبائی برای فارسی‌آموزانی که در دوره دانش افزایی زبان فارسی شرکت کرده‌اند، با حضور جمعی از مدیران دانشگاه علامه طباطبائی و بنیاد سعدی برگزار شد.


در این جشن که با اجرای موسیقی سنتی با استفاده از آلات موسیقی اصیل ایرانی همراه بود، بسیاری از دانشجویان خارجی از کشورهای مختلف، در گفتگو با خبرنگار عطنا، از وجود روز دختر در تقویم رسمی کشور اظهار بی‌اطلاعی کردند. آن‌ها دختران ایرانی را نجیب، مهربان و با وقار توصیف کرده و ارزش‌گذاری درست و اهمیت دادن به دختر را در فرهنگ ایران، جالب توجه دانستند. به نظر تعدادی از این فارسی‌‌آموزان، در ایران نسبت به بعضی از کشورها، ارزش بالایی برای مقام زن وجود دارد.


در بخشی از این برنامه، دانشجوی سوری، با خواندن آیاتی از قرآن به «وحدت و صلح» اشاره کرده و خوشحالی خود را به این دلیل که در این دوره حضور دارد، ابراز کرد. جوان دیگری به نام «کاووش»، که از کشور تاجیکستان مهمان این جشن بود، شعرهایی را که به زبان فارسی سروده بود در این مراسم خواند و در گفت‌و‌گو با خبرنگار عطنا، از دلتنگی برای مادر خود گفت: «دلم تنگ شده اما هیچ وقت نمی‌توانم او را در دنیا ببینم».


در پایان، به دانشجویان هدایایی از صنایع دستی هنرمندان ایرانی اهدا شد تا به رسم یادبود در کنار شعرخوانی مهسا قربانی، دانشجوی نمونه علامه‌ای، خاطره گویی دانشجویان، اجرای موسیقی سنتی، تأتر و بریدن کیک توسط نمایندگان پنج قاره‌، خاطره ی خوبی همراه با معرفی یک فرهنگ و تمدن اصیل به کشورهای خود به ارمغان ببرند. به نظر می‌رسد برگزاری این جشن در کنار شور و نشاطی که در بین دانشجویان خارجی ایجاد کرده بود، معرف خوبی از فرهنگ ایرانی‌اسلامی برای جوانانی بود که از 41 کشور دنیا به ایران سفر کرده‌اند.


لازم به ذکر است هشتاد و سومین دوره دانش‌افزایی زبان و ادبیات فارسی توسط بنیاد سعدی و با همکاری و میزبانی دانشگاه علامه طباطبائی، از تاریخ ۱۲ مرداد تا ۸ شهریور سال جاری، با حضور بیش از ۲۰۰ فارسی‌آموز از ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود.


گزارش تصویری این مراسم را در زیر ببینید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار