۱۶ مرداد ۱۳۹۵ ۱۳:۳۹
کد خبر: ۴۵۵۶۲

vazir olum farhadi


وزیر علوم با اشاره به ضرورت کاربردی کردن علوم انسانی اظهار کرد: راه‌اندازی کلینیک‌های حقوق تخصصی بسیار مهم و اقدامی در جهت کاربردی کردن علوم انسانی است.


به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر محمد فرهادی وزیر علوم در مراسم افتتاح دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد، در سخنانی با تاکید بر اهمیت رشته‌های حقوقی اظهار کرد: تاسیس دانشکده حقوق امری ضروری است. برای مثال با وجود اینکه نفت مسئله مهمی در کشور ما است، تعداد حقوقدانان نفتی ‌ما بسیار اندک است. لذا در کشور به افراد متخصص در حوزه‌های حقوقی و علوم سیاسی نیاز داریم.


وزیر علوم با اشاره به دانشگاه‌های نسل سوم اظهار کرد: دانشگاه فردوسی مشهد یکی از دانشگاه‌هایی است که به سمت دانشگاه‌های نسل سوم حرکت می‌کند. باید توجه کرد که دانشگاه‌های نسل سوم فقط متخص رشته‌های ریاضی، فنی و مهندسی نیست بلکه رشته‌های علوم انسانی نیز باید در این مسیر گام بردارند.


فرهادی در ادامه با اشاره به ساماندهی آموزش عالی گفت: با توجه به نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌های ابلاغی باید در آموزش عالی تغییراتی صورت می‌گرفت که آمایش آموزش عالی نیز در این راستا به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ابلاغ شد. در راستای ساماندهی آموزش عالی، دانشگاه‌ها برای ارتقاء کیفیت کنار هم گذاشته می‌شوند و فعالیت آنها همپوشانی می‌شود.


وی با تاکید بر اهمیت توسعه رشته‌های جدید گفت: امسال تعداد داوطلبان کنکور حدود 850 هزار نفر بود که تعدادی کمتر از این در جلسه آزمون حاضر شدند در صورتی که علاوه بر دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه آزاد، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه‌های پیام‌نور و غیره نیز باید دانشجو پذیرش کنند بنابراین ضرورت دارد رشته‌های جدید و بین رشته‌ای راه اندازی شوند.


وزیر علوم در ادامه با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت علمی گفت: تفاوت آیین‌نامه جدید با آیین‌نامه قبلی این است که اساتید برای ارتقاء باید مقاله علمی تولید کرده و شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنند. اجرای این آیین‌نامه تا بهمن‌ماه ضروری نیست و افرادی که طبق آیین‌نامه قبلی عمل می‌کردند تا بهمن‌ماه فرصت دارند که به روال سابق خود ادامه دهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار