۱۴ مرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۰۷
کد خبر: ۴۵۳۴۸

farhadi


وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری گفت: امروز با توجه به گذر زمان و کهنه شدن برخی از رشته‌های دانشگاهی باید به فکر حذف برخی از این رشته‌های ناکارآمد باشیم.


به گزارش عطنا به نقل از مهر، محمد فرهادی صبح چهارشنبه در مراسم افتتاح دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به ضرورت تشکیل دانشکده سیاسی در خراسان رضوی  اظهار کرد: متاسفانه امروز در کشور نیروی دانشگاهی قوی سیاسی نداریم و تاسیس دانشکده علوم و حقوق سیاسی نیز یک ضرورت برای استان خراسان رضوی بود.


وی با اشاره به تاسیس کلینیک حقوق در دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تاسیس کلینیک حقوق ایده تازه وجالبی بود و باید برای تخصصی کردن این کلینیک تلاش کنیم.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به‌روز شدن و مدرن شدن دانشگاه‌ها گفت: در کشور آلمان برای انسان های سرگردان کلینیک فلسفه تأسیس کردند و این امر موجب کاربردی کردن علوم انسانی است.


فرهادی همچنین با اشاره به آمار شرکت کنندگان در آزمون سراسری سال ۹۵ گفت: تعداد کسانی که امسال در آزمون سراسری شرکت کردند نسبت به گذشته کاهش یافته است و تقریبا این تعداد با ظرفیت دانشگاه‌ها بدون احتساب دانشجویان دانشگاه آزاد برابر است.


وی تأکید کرد: امروز با توجه به گذر زمان و کهنه شدن برخی از رشته‌های دانشگاهی باید به فکر حذف برخی از رشته که کهنه بوده و از کارآمدی لازم برخوردار نیستند، باشیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار