۳۱ تير ۱۳۹۵ ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۴۳۸۹

farhadi 2


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعلام کرد: دانشجویان نمونه در اولویت دریافت تسهیلات کارآفرینی قرار دارند و از طرح و ایده آنها در مراکز رشد حمایت می شود.


به گزارش عطنا و به نقل از مهر، دکتر محمد فرهادی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری بعدازظهر امروز در مراسم تقدیر از دانشجویان نمونه کشوری با اشاره به رشد علمی ایران گفت: در سال اخیر میلادی کشور ایران از نظر علمی رشد بسیار خوبی داشته است این در حالی است که بسیاری از کشورها نه تنها از علمی رشدی نداشته اند بلکه رشد آنها منفی نیز بوده است.


میزان ارجاعات و استناد به مقالات برتر ایرانی درخور توجه است و از نظر کیفی میزان استنادها افزایش یافته است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به مقاله های علمی اشاره کرد و گفت: این گونه نیست که این مقاله ها فقط برای چاپ در سطح بین المللی خیلی از این مقالات پایه مطالعات و دستاوردهای علمی و فناوری است.


وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در سطح کشور وجود دارند که ۳۵۰ هزار نفر از این دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل می کنند. ۱۰۰ هزار نفر از این دانشجویان در مقطع دکتری و ۲۵۰ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد در حال تحصیل هستند که پتانسیل بسیار خوبی برای انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی هستند.


فرهادی در ادامه به ماموریت گرا شدن دانشگاهها اشاره کرد و گفت: پروژه هایی برای حل مسائل کشور تعریف شده است که بر اساس ماموریتی که به دانشگاهها محول شده است این پروژه ها به دانشگاهها ارجاع داده می شود.


وی گفت: سال گذشته قول دادیم تا امکان  ادامه تحصیل دانشجویان نمونه را در مقاطع بالاتر فراهم کنیم که امسال با اصلاح آئین نامه استعداد درخشان امکان ادامه تحصیل این دانشجویان در مقاطع بالاتر فراهم شده است و همچنین تسهیلاتی که به این دانشجویان ارائه می شود افزایش یافته است.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: همچنین بنیاد ملی نخبگان به این دانشجوان وام دیعه مسکن ارائه می دهد که در سالهای گذشته وجود نداشت. همچنین این دانشجویان در اولویت دریافت تسهیلات کارآفرینی قرار دارند و از طرح و ایده آنها در مراکز رشد حمایت می شود.


وی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ میلیون تومان به دانشجویان کارآفرین برای اشتغالزایی وام ارائه می شود و همچنین برای دانشجویان دکتری وام ویژه در نظر گرفته شده است.


فرهادی در ادامه به فرصت مطالعاتی ویژه دانشجویان دکتری اشاره و گفت: این دانشجویان می توانند ۶ تا ۹ ماه در بهترین مراکز علمی معتبر دنیا از فرصت مطالعاتی استفاده کنند و باید با دانشگاهها صحبت شود تا مساعدت کنند سقف زمان تحصیلی برای این دانشجویان در نظر می گیرند پر نشود.


وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: هزار و ۱۰۰ نفر از دانشجویان غیر پزشکی از فرصت مطالعاتی خارج از کشور استفاده کرده اند و ۲۴۸ نفر نیز در دانشگاههای دیگر از فرصت مطالعاتی استفاده کرده اند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار