۲۲ تير ۱۳۹۵ ۱۶:۵۵
کد خبر: ۴۳۷۱۷

mahsa-ghorbani + Logo


مهسا قربانی، دانشجوی ترم هشت دکترای مدیریت مالی دانشگاه علامه طباطبائی، با کسب رتبه اول در جشنواره دانشجویان نمونه کشور، به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شد.


به گزارش عطنا، مهسا قربانی که در جشنواره داخلی دانشگاه علامه طباطبائی در اردیبهشت 95 به عنوان دانشجوی نمونه انتخاب شده بود، از سوی وزارت علوم به عنوان دانشجوی برتر کشور نیز در مقطع دکترا انتخاب شد.


مهسا قربانی در گفتگو با عطنا اظهار داشت: از طرف سازمان امور دانشجویان وزارت علوم مطلع شدم که به عنوان دانشجوی برتر کشور در مقطع دکترا برگزیده شده‌ام.


قربانی افزود: انتخاب دانشجویان برتر کشوری از سوی وزارت علوم انجام شده است و مراسم تقدیر از این دانشجویان، نیز در تاریخ 30 تیرماه جاری در نهاد ریاست جمهوری برگزار می‌شود.


این دانشجوی برتر کشور ادامه داد: در سال‌های قبل، تعداد بیشتری از دانشجویان به عنوان افراد واجد شرایط جهت انتخاب دانشجوی نمونه، به ریاست جمهوری معرفی می‌شدند و سهمیه وزارت علوم 50 نفر و سهمیه وزارت بهداشت 30 نفر بود.


او به کاهش سهمیه دانشگاه‌ها در سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال فقط دانشگاه‌های سطح یک امکان معرفی دو نفر در هر مقطع را داشتند و این مسأله باعث شده بود، رقابت‌ها بسیار فشرده شود.


مهسا قربانی با اشاره به اینکه نمره 107 را از 100 نمره دانشگاه علامه کسب کرده بود، گفت: علی رغم کسب نمره بالا در دانشگاه علامه طباطبائی این نگرانی را داشتم که نتوانم در رقابت فشرده‌ی کشوری موفق شوم، که با لطف خدا توانستم این رتبه را کسب کنم.


او به ملاک‌های انتخاب دانشجوی برتر کشوری اشاره کرد و تصریح کرد: ملاک‌های علمی و پژوهشی از قبیل چاپ کتاب و انتشار مقاله، فعالیت در راستای تجاری‌سازی، کارآفرینی و موضوعات فناورانه و... در انتخاب دانشجوی برتر موثر بود.


قربانی افزود: فعالیت‌های فرهنگی، فعالیت در بسیج و انجمن‌های علمی‌، رتبه‌ در المپیادهای کشوری و حفظ قرآن نیز از دیگر ملاک‌های انتخاب دانشجو کشوری تلقی می‌شود.


این دانشجوی دانشگاه علامه طباطبائی، درباره تفاوت‌ شرایط امسال با گذشته اظهار داشت: امسال سخت‌گیری خیلی بیشتری در فرآیند انتخاب دانشجوی نمونه کشوری اعمال شد، که از آن جمله می‌توان به در نظر گرفتن نمره زبان برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی، هم‌چنین شرط معدل و رتبه اول بودن، اشاره کرد.


گفتنی است مهسا قربانی پیش از این، در مقطع کارشناسی ارشد نیز از طرف دانشگاه شاهد، توانسته بود عنوان دانشجوی برتر کشور در سال 1390 را کسب کند.


او همچنین سابقه دبيري شوراي مركزي  انجمن هاي علمي دانشگاه شاهد و سخنران كل انجمن هاي علمي -دانشجويي كشور در محضر مقام معظم رهبري را در کارنامه خود دارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار