۲۸ بهمن ۱۳۹۳ ۰۰:۳۹
کد خبر: ۴۳۶۰

نمایشگاه پرنیان با غرفه ها و بخش های جذاب خود ، علاقه مندان بسیاری را به خود جذب کرد. در این راستا ، خبرنگار سرویس فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبائی(عطنا) ، مصاحبه ای با مسئول برگزاری این نمایشگاه ، خانم میریان ، انجام داده است.


هدف از برگزاری پرنیان چه بود؟


هدف کلی از برگزاری نمایشگاه پرنیان، در درجه ی اول ، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بین دانشجویان دانشگاه علامه بوده است. برخی از دانشجویان ما با مفهوم عفاف و حجاب آشنا هستند اما جزئیات آن را نمیدانند. برخی نیز براساس موراد بسیاری که در جامعه وجود دارد ، با مفهوم عفاف و حجاب بیگانه هستند.


پرنیان بر این اساس بود که دانشجویان، توسط قالب ها و تولید محتواهایی که در نمایشگاه بود با مفاهیم و اصول پایه ای مسئله حجاب آشنا شوند و این که ، پرنیان فضای مناسبی را برای دانشجویان و کارمندان فراهم آورد تا با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب ، بتوانند محصولات عفاف و حجاب از جمله انواع چادر ها ، مانتو ، روسری و ... را تهیه نمایند.


این نمایشگاه شامل چه بخش هایی و با چه عملکری بود؟


غرفه ی فانوس ، محفلی برای پرسش سوالات مذهبی ، زن و حجاب بود و مسئول غرفه ، به سوالات پاسخ میدادند. استقبال از این غرفه به حدی مطلوب واقع شد که دانشجویان دختر ، خواستار برگزاری این جلسات پرسش و پاسخ و مشاوره ای در خوابگاه ها شدند و نهاد رهبری تصمیم دارد به این درخواست پاسخ مثبت دهد.


SAM_0537


غرفه ی کافه کتاب حاوی اکثر کتاب های عفاف و حجاب بود که دانشجویان می توانستند علاوه بر خرید کتب ، کتب را به امانت گیرند. در این غرفه از مراجعه کنندگان پذیرایی نیز می شد. در ایستگاه بلوتوث ، حدود 150 کلیپ و مستند راجع به شبهات عفاف و حجاب موجود بود. همچنین نماهنگ های مرتبط با موضوع حجاب و عفاف در ادیان و نیز تاریخ پوشش ایران و جهان وجود داشت که تمام این کلیپ ها ، مستند ها و نماهنگ ها قابل بلوتوث بودند.


SAM_0671


در غرفه ی آمفی تئاتر ، مستند و کلیپ و حدود 200 سخنرانی با موضوع حجاب و عفاف برای علاقه مندان پخش می شد. هم چنین 3 نشست تحت این عناوین : زن، اسلام، فمینیسم – حجاب ستیزی – نشست زنی تازه مسلمان شده با حضار ، برگزار شد.


photo (1)


خون نوشته ها نام غرفه ای بود که فضای آن براساس جنگ و جبهه طراحی شده بود. وصایای شهدا پیرامون موضوع حجاب ، به صورت پوستر بر دیوار های این غرفه نصب شده بود.


photo (3)


ماه شدم ! در این غرفه ، آن هایی که حجاب را به طور کامل تجربه نکرده بودند ، توسط حجاب آرا ، حجاب های مختلف برایشان گذاشته می شد و آنها می توانستند از ظاهر با حجاب خود عکس نیز بگیرند.


DSC_0095


از دیگر فعالیت های غرفه ها می توان به فروش اقلام پوششی از جمله قواره ی چادر، چادر آماده ، مانتو ، شلوار، روسری و سایر ملزومات اشاره کرد. هم میشد چادر آماده خریداری کرد و هم اینکه مدل و پارچه ی مورد نظر را سفارش داد تا در عرض 45 دقیقه در پرنیان حاضر شود.


DSC_0083


2 ماکت هم با موضوعات قلعه حجاب و چادر نیز در پرنیان به چشم می آید.


DSC_0104


photo (2)


مراجعه کنندگان پرنیان بیشتر از چه قشری بودند؟


اینگونه نبود که تنها دانشجویان محجبه به نمایشگاه بیایند. دانشجویان از قشر های مختلف در نمایشگاه حضور داشتند. حتی در روز نخست ، دانشجویی به پرنیان آمد که شاید حجاب مطلوبی نداشت اما پس از بازدید از غرفه ها، از بنده به سبب وجود این نمایشگاه و غرفه های مختلف تشکر کرد.


چه محدودیت هایی بر سر راه پرنیان بود؟


از جمله محدودیت هایی که بسیار مشهود بود میتوان به محدودیت های مالی و نیروی انسانی اشاره کرد . با وجود این محدودیت ها ، دانشجویان و افرادی که در پرنیان غرفه دار بودند ، از جان و دل مایه گذاشتند تا این نمایشگاه به نحوی مطلوب و شایسته برگزار شود.


مسئولین دانشگاه ، پرنیان را چگونه ارزیابی کردند؟


افراد بسیاری به پرنیان آمدند اما از این میان می توان به حضور هیئت رییسه دانشگاه اشاره داشت که ابراز رضایت کردند و از منظر آنها ، این نمایشگاه نسبت به سال های قبل، با کیفیت تر شده است.


صحبت پایانی شما؟


photo


امیدواریم نمایشگاه عفاف و حجاب پرنیان مورد رضایت امام زمان(عج) قرار گرفته باشد و گامی در جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در این دانشگاه و در سرزمین اسلامی ایران برداشته باشیم و اینکه کارشناسان اهل فن نیز از پرنیان راضی بوده باشند. با روی باز پذیرای انتقادات و پیشنهادات هستیم تا از آنها در هرچه بهبود شدن این نمایشگاه ها در دوره های بعد استفاده کنیم.


مصاحبه و عکس : زهرا شهریار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار