۰۸ تير ۱۳۹۵ ۱۲:۴۵
کد خبر: ۴۲۵۲۲
7

salimi


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در گفت‌وگو با عطنا درباره فعالیت‌های دانشجویی در دانشگاه علامه گفت: از سال اولی که در این سمت حضور داشتم، برخی‌ها فکر می‌کردند که حضور دانشجویان در برنامه‌هایی مثل نمایشگاه قرآن، صوری و برای رفع تکلیف باشد که شاید در ذهنیت ما تاثیر گذاشته بود و احساس می‌کنم تعلل برخی مسئولان در این زمینه به همین علت بود.


سلیمی با بیان این نکته که خوشبختانه غرفه دانشگاه علامه در این نماشگاه موفق بود و دوستان شاداب هستند و از مراجعان زیادی برخوردارند، اظهار داشت: با توجه به این اتفاق، آن ذهنیت و داوری غلط بوده و هرجا دانشجویان با شادابی و طراوت شرکت می‌کنند آن حوزه پر رونق می‌شود. مخصوصا زمانی که فعالیت‌ها در زمینه فعالیت مبارک قرآنی باشد که اگر با شور و اشتیاق دانشجویی همراه باشد، رونق و موفقیت را در پی خواهد داشت.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی درباره برنامه‌های آینده دانشگاه برای افزایش نشاط و شادابی دانشگاه به خبرنگار عطنا گفت: مهمترین برنامه ما در این زمینه مشارکت با دانشجویان است. نشاط و شادابی امری دستوری نیست. کارمندان دانشگاه نمی‌توانند با یک بخشنامه نشاط را به درون دانشگاه ببرند.


وی افزود: اگر ما با کانون‌ها، انجمن‌های دانشجویی و تشکل‌های دانشجویی مشارکت داشته باشیم، آن‌ها نیازهای دانشجویان را خوب می‌شناسند و فعالیت‌هایی را می‌توانند به انجام برسانند که با کم‌ترین هزینه  نشاط را بین دانشجویان ما ایجاد کنند.


سلیمی اظهار داشت: در زمینه فعالیت‌های تربیت‌بدنی، فرهنگی، علمی و آموزشی امیدواریم با جدی شدن اجرای طرح آموزش‌های فنی و مهارتی حوزه آموزش در دانشگاه پر نشاط‌تر شود.


وی افزود: رویکرد اصلی فعالیت فرهنگی در دانشگاه ما این است که فعالیت‌ها به دست دانشجویان و کانون‌ها انجام شود. صرفا فعالیت‌هایی موفق خواهد بود که از سوی دانشجویان، به همراه فکر و خلاقیت آنها صورت گیرد.


رئیس دانشگاه علامه درباره همکاری کانون‌های فرهنگی در اجرای هرچه بهتر طرح قرآنی مائده در دانشگاه عنوان کرد: طرح زمینه بالقوه زیادی برای همکاری دارد ولی موفقیت آن به نوع فعالیت کانون قرآن و تعامل مثبتی که با حوزه ها و کانون‌های مختلف برقرار می‌کند، بستگی دارد.


لازم به ذکر است نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی (ره) تهران در حال برگزاری است. دانشگاه علامه طباطبائی نیز در بخش دانشگاهی این نمایشگاه حضور دارد. شخصیت‌ها و چهره‌های برجسته فرهنگی، علمی و سیاسی کشور از این نمایشگاه بازدید می‌کنند. روز شنبه پنجم تیرماه، دکتر حسین سلیمی با حضور در نمایشگاه از طرح قرآنی مائده که توسط دانشگاه علامه تدوین شده‌است رونمایی کرد.


سلیمی در حاشیه این مراسم، از بخش دانشگاهی بیست و چهارمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بازدید و با حضور در غرفه دانشگاه علامه طباطبائی از نزدیک با دانشجویان درباره با فعالیت‌هایشان در نمایشگاه گفت‌وگو کرد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار