۲۱ بهمن ۱۳۹۴ ۱۳:۲۴
کد خبر: ۲۸۴۹۸
zia hashemi (2)

به گزارش عطنا به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمد محمدیان در نشست سه هزار نفری مسئولان بسیج دانشجویی سراسر کشور در مصلای امام خمینی(ره) گفت: بسیجی یعنی یاور دین خدا، کسی که از همه هستی خود می گذرد و به یاری و حفاظت از دین خدا می پردازد و در تعریف بسیجی یک کلید واژه وجود دارد که آن پیشگام بودن است.


وی افزود: انتظار ما از دانشجویان نیز این است که پیشرو و پیشگام باشند. یعنی فرصت ها و تهدیدها را بشناسد، در تشخیص درست مسئولیت ها به خوبی عمل کنند و در میدان عمل نیز شجاعت و شهامت داشته باشند.
این مقام مسئول با اشاره به اهمیت جایگاه بسیجیان و نیروهای انقلابی گفت: شما در تنگه احد انقلاب اسلامی و استراتژیکی ترین جای نظام قرار دارید و باید چشم های شما بصیر و عزم های شما پیوسته راسخ باشد و افتخار کنید که در راهبردی ترین مرکز جمهوری اسلامی یعنی دانشگاه ها حضور دارید.
• بزک کنندگان آمریکا به دنبال تغییر رفتار مردم ایران هستند
وی در ادامه بر کلیدواژه بزک کردن آمریکا در سخنان رهبر معظم انقلاب تاکید کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه ای به موضوع دشمن شناسی به ویژه بزک کردن آمریکا عنایت ویژه ای دارند و توجه نیروهای دلبسته نظام را به این موضوع معطوف می کنند و در یکی از سخنرانی های خود گفتند که دشمن گاهی چاپلوسانه می گوید ما دشمنی نداریم در حالی که دروغ می گوید.
محمدیان با استناد به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب درباره بزک کردن آمریکا اشاره ای به سخنان دیروز ایشان در جمع پرسنل نیروی هوایی ارتش کرد و گفت: ایشان فرمود من به دیپلمات های خودمان گفتم که اینها از اسم جمهوری اسلامی خیلی باکی ندارند و حتی از این که یک عمامه به سری در راس باشد باکی ندارند و اگر چنانچه جمهوری اسلامی محتوای خود را از دست بدهد، اسلامی بودن و انقلابی بودن را از دست بدهد، اینها با آن کنار می آیند.
وی در ادامه، راهپیمایی 22 بهمن را وعده گاه مردمی دانست که به میدان آمده و اراده و تصمیم خود را برای ادامه راه امام (ره) و ایستادگی زیر پرچم هدایت های رهبر معظم انقلاب اعلام خواهند کرد.
مجتبی باستان معاون سازمان بسیج دانشجویی کشور در این مراسم با برشمردن محورهای روحیه انقلابی اظهار داشت: محور روحیه انقلابی تبیین و روشنگری است که آن هم مستلزم مطالعه و محتواست و لذا ما باید نگاه راهبردی به مسائل کلان کشور داشته باشیم.
وی تدافعی عمل نکردن را یکی از محورهای روحیه انقلابی دانست و گفت: چرا در مباحث کشوری دفاع پسینی داشته باشیم، در حالی که باید دفاع خلاقانه و پیش دستانه داشته باشیم.
باستان به تعیین شاخص ها نیز اشاره کرد و گفت: نگاه ما باید در مباحث داخلی و خارجی به خط حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب باشد و امام(ره) فرمود که آمریکا شیطان بزرگ است و ما آمریکا را زیر پا می گذاریم و این شاخص انقلابی و مدیریتی و استکبارستیزی ماست.
وی اخلاق و معنویت را نیز یادآور شد و گفت: همه دانشگاهیان در دایره تفکر بسیج قرار دارند. چون بسیاری از اساتید و دانشجویان مولود انقلاب اسلامی هستند ولی برای جذب بیشتر باید با اخلاق و معنویت تلاش کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار