۱۵ بهمن ۱۳۹۳ ۱۰:۳۰
کد خبر: ۲۹۱۸
IMG13375229

به گزارش سرویس فرهنگی باشگاه خبری علامه طباطبایی(عطنا)، پس از حضور دکتر ذکیانی در جایگاه معاون فرهنگی دانشگاه علامه از نیمه اول سال جاری، مدیریت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی فرهنگی در این معاونت با هدف نظارت و ارزیابی برنامه‌های فرهنگی راه اندازی گردید.
این مدیریت از دو بخش برنامه‌ریزی و نظارت ارزیابی تشکیل شده است که واحد برنامه‌ریزی عهده‌دار سیاستگذاری و تدوین برنامه‌های کلان بر اساس اهداف کلی دانشگاه می باشد و واحد نظارت عهده‌دار رصد و ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی است.
در همین زمینه خبرنگار عطنا در گفتگو با فاطمه آخوندی ، کارشناس برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی این مدیریت، سؤالاتی را پیرامون این واحد مطرح کرد.


DSC00372


آخوندی با اشاره به نحوه فعالیت این واحد گفت: نظارت مستمر و تهیه گزارش عملکرد واحدهای مختلف، ارائه نتایج گزارش عملکرد‌ها به کارشناسان، فراهم نمودن زمینه شناسایی نقاط قوت و ضعف واحد‌ها و اصلاح امور و فرآیندها، سازماندهی دریافت پیشنهادها و ارائه آن به مدیریت از اهم فعالیت‌های این واحد می باشد.


وی در پاسخ به چگونگی فرآیند ارزیابی فعالیت‌های فرهنگی گفت: اساساً فعالیت‌های فرهنگی به دو روش حضوری و تلفنی ارزیابی می‌شود. در ارزیابی حضوری، نظرسنجی توسط کارشناسان در همان برنامه با فرم‌هایی که توسط دانشجویان تکمیل می‌شود، صورت می گیرد؛ اما در ارزیابی تلفنی، کارشناسان از طریق تماس تلفنی با دانشجویان، فرم‌های نظرسنجی را تکمیل می‌کنند و نظرات آن‌ها را در مورد برنامه دریافت می‌نمایند.


پس از طی این مراحل تحلیل آماری از نظرسنجی دانشجویان انجام می‌گیرد و ارزیابی نهایی هر فعالیت به کارشناس یا مجری آن فعالیت اعلام می‌شود. یک نسخه از این ارزیابی نیز به مسئولین مربوطه نظیر معاون فرهنگی دانشگاه ارسال می‌شود.


وی ادامه داد : علاوه بر ارزیابی فعالیت‌ها، این واحد تهیه گزارش‌های تحلیلی (ماهانه،ترمی،سالانه) از واحد‌های فرهنگی را در دستور کار خود دارد. آخوندی با بیان اینکه تا به حال بیش از 90 برنامه را مورد ارزیابی و نظارت قرار داده ایم گفت: چیزی در حدود 900 نفر دانشجو به عنوان نمونه به صورت تلفنی در این نظرسنجی ها شرکت کردند که این مکالمات بیش از 50 ساعت به طول انجامید و بیش از 1200 نفر نمونه نیز به صورت حضوری فرم‌های نظرسنجی را تکمیل نمودند.


این کارشناس فرهنگی در خصوص استقبال دانشجویان از این قبیل اقدامات اظهار داشت: این حرکت با استقبال خوب دانشجویان همراه بوده است و دانشجویان بسیار با علاقه وقت می گذارند و پاسخ کارشناسان را می دهند. حتی گاهی اوقات در حدود 30 دقیقه مکالمه دانشجویان با کارشناسان به طول می انجامد که این نشان از علاقه و اهتمام دانشجویان برای ارتقاء فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه دارد.
وی با بیان اینکه حمایت دکتر ذکیانی ، مهندس علوی و دیگر کارشناسان واحد‌های فرهنگی بسیار کمک حالشان بوده است تصریح کرد : هدف ما شناساندن نقاط قوت و پر رنگ کردن تلاش‌های مستمر کارشناسان فرهنگی این معاونت و برطرف کردن نقاط ضعف فعالیت‌های آنهاست.
آخوندی در پایان از تلاش دیگر همکاران خود در این واحد قدردانی نموده و از دانشجویان تقاضا داشت که برای ارتباط بیشتر با این واحد از طریق تلفن 88900024 الی25 و از طریق رایانامه ( Nezarat.atu@gmail.com ) اقدام نمایند.


گزارش و مصاحبه : حمید نظری کرمانی


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار