۰۱ تير ۱۳۹۵ ۱۵:۲۴
کد خبر: ۴۱۸۷۵
daghestan (2)

daghestan (3)


در سفر دکتر نعمت اللهی، معاون آموزشی دانشگاه و هیات همراه به داغستان تفاهم نامه همکاری‌های علمی و آموزشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی داغستان به امضا رسید.


بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه تبادل دانشجو و استاد، برگزاری دوره های مشترک آموزشی برای اساتید و دانشجویان، انجام کارهای پژوهشی مشترک و برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌های علمی با هم توافق کردند.


در این جلسه دکتر نعمت اللهی ضمن تشکر از مهمان‌نوازی رئیس و پرسنل دانشگاه دولتی داغستان توضیحاتی در مورد دانشگاه علامه طباطبائی و هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه ارائه کردند.


وی خاطر نشان کرد: دانشگاه علامه طباطبائی بزرگترین دانشگاه علوم انسانی ایران با 11 دانشکده و 3 پژوهشکده می‌باشد. حدود 17هزار و 500 دانشجو و 515 هیات علمی دارد و جزء دانشگاه های برتر ایران محسوب می‌شود.


معاون آموزشی دانشگاه ضمن دعوت از رئیس دانشگاه دولتی داغستان جهت حضور در دانشگاه علامه طباطبائی و بازدید از امکانات این دانشگاه اظهار داشت: ظرفیت دانشگاه علامه طباطبائی در حوزه بین‌المللی بالا است و این دانشگاه آماده اجرایی کردن این تفاهم‌نامه از طریق اجرای فرصت‌های مطالعاتی برای اساتید، تبادل دانشجو، تعریف دوره‌های مشترک آموزشی است.


 در ادامه این نشست، رئیس دانشگاه دولتی داغستان ضمن خیر مقدم به هیات ایرانی به ارائه توضیحاتی در مورد این دانشگاه، تعداد دانشجویان و ظرفیت‌های علمی پرداخت و افزود: انعقاد این تفاهم نامه گام بزرگی در توسعه روابط علمی و آموزشی است.


پس از امضای تفاهم‌نامه نشست علمی مشترک با اساتید و دانشجویان مرکز خاورشناسی دانشگاه دولتی داغستان برگزار شد که در این نشست دکتر اسپرهم و دکتر عباسی و نیز خانم دکتر اسکندری در سخنرانی‌های خود در مورد تاریخ، فرهنگ، هویت و منافع مشترک فیمابین در توسعه روابط علمی تأکید داشتند و اساتید میزبان نیز ضمن بر شمردن نکات مشترک فرهنگی و تاریخی، روابط علمی و آموزشی با ایران و به ویژه دانشگاه علامه طباطبائی را بسیار مهم ارزیابی کردند. در پایان این نشست نیز بازدیدی از دانشگاه دولتی داغستان انجام گرفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار