۱۷ خرداد ۱۳۹۵ ۱۴:۲۴
کد خبر: ۴۰۶۵۰
محمدحسین امید

به گزارش عطنا به نقل از مهر، محمد حسین امید در نشست رؤسای كمیسیون های دائمی هیئت‌های امنای دانشگاه ها گفت: مذاكرات برای تعیین سهمیه جذب نیروی انسانی آموزش عالی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور نهایی شده است و با ابلاغ آن، سهمیه مورد نیاز دانشگاه ها و موسسات پژوهشی بر اساس نسبت یک به یک توزیع خواهد شد.


وی عنوان کرد: چابک سازی سازمانی و كاهش تشكیلات ستاد وزارت با اجرای برنامه های دولت الكترونیک و برون سپاری خدمات به بخش خصوصی از برنامه های اصلی وزارت علوم است و دانشگاه ها می توانند با برنامه های تشویقی مانند بازنشستگی بیش از موعد و بازخرید تشویقی نسبت به كاهش نیروی انسانی خود اقدام كنند.


معاون اداری مالی وزارت علوم تأکید کرد: ایجاد یا گسترش تشكیلات و شروع طرح های عمرانی جدید نیز در دستور كار وزارت علوم نیست و این وزارتخانه تنها از آن دسته از طرح های عمرانی حمایت می كند كه توسط خیرین آموزش عالی شروع شده باشند.


امید با تاكید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و طرح جامع در دانشگاه ها و مراكز آموزش عالی گفت: دفتر برنامه، بودجه و تشكیلات معاونت اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم آمادگی دارد تا به دانشگاه ها در زمینه تدوین صحیح این برنامه ها كمک كند و برنامه ها را از نظر انطباق با اسناد بالادستی، ارزیابی و مشاوره لازم را ارائه دهد.


وی اظهار داشت: همه دانشگاه ها ملزم هستند در سال جاری حسابداری تعهدی را كامل كنند.


معاون اداری مالی وزارت علوم تاكید كرد: امسال سال تنوع بخشی به منابع تامین بودجه دانشگاه ها است و دانشگاه ها باید تلاش كنند از محل فعالیت های پژوهشی، فروش خدمات آزمایشگاهی، كارگاهی، قرارداد با صنایع وشهریه دانشجویی در آمدهای اختصاصی خود را افزایش دهند و از اتكا به بودجه های دولتی بكاهند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار