۰۴ خرداد ۱۳۹۵ ۱۵:۱۳
کد خبر: ۳۹۴۵۸
Hamayesh Etrebatat (18)

Hamayesh Etrebatat (6)


پنل اول همایش علمی دانشجویی ارتباطات و زندگی با عنوان «مطالعات رسانه‌های اجتماعی» برگزار شد.


به گزارش عطنا، این همایش که از صبح امروز در سالن آمفی تئاتر دانشکده ارتباطات افتتاح شده است و اساتید برجسته رشته ارتباطات و روزنامه‌نگاری در آن حضور دارند و دانشجویان به ارائه مقالات خود پرداختند.


مقالات ارائه شده در پنل اول این همایش مقایسه فرآیند کاریابی و جذب نیروی انسانی توسط کاربران ایرانی از طریق دو شبکه فیسبوک و لینکدین توسط روشنک دستینه، مطالعه تاثیر نرم افزارهای پیام‌رسان در ارتباطات میان فردی اثر بخش توسط محمد اتابک، مطالعه رابطه فرهنگ زندگی روزمره در شبکه اجتماعی فیس بوک غزل بی‌بک آبادی، روزنامه‌نگاری داده محور از ویکی لیکس تا اسناد پاناما توسط علی شاکر، بررسی نقش نرم افزارهای ارتباطی تلفنهای هوشمند بر ارتباطات میان فردی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه آزاد دماوند توسط سارا عسکرنیا است که توسط دانشجویان دانشکده ارتباطات ارائه شد.


در ابتدا، اعضای پنل اول، دکتر هادی خانیکی، دکتر عباس اسدی، دکتر علی اصغر کیا و دکتر علیرضا عبداللهی نژاد، اعضای هیئت علمی دانشکده علوم ارتباطات نسبت به برگزاری اولین همایش علمی_دانشجویی ارتباطات ابراز خوشحالی کرده و برای ادامه ی این مسیر توسط دانشجویان آرزوی موفقیت کردند.


در مقاله اول روشنک دستینه با بررسی دو شبکه اجتماعی فیسبوک و لینکدین به این نتیجه رسید که  کاربران ااین جامعه آماری برای جذب به کار بیشتر از لینکدین استفاده می کنند. همچینین اولویت کاربران در جستجوی فرصت شغلی،از طریق  منابع اطلاعاتی گزینه های دوستان و آشنایان و افراد بانفوذ را در مقابل سایت ها و شبکه های اجتماعی به خود اختصاص می دهد لذا فرایند کاریابی بیشتر از طریق روابط بین فردی انجام می شود. در پایان این مقاله فرضیه وجود تفاوت معنادار فرایند کاریابی بین شبکه اجتماعی فیسبوک و لینکدین تایید شد.


دکتر خانیکی این مقاله را ممتاز دانست و گفت : کاریابی در فضای مجازی از مسائل مهمی خواهد بود که در سالهای پیش رو با آن رو به رو خواهیم شد.


دکتر عبداللهی نژاد هم اضافه کرد: مشکل عمده در زمینه کاریابی در شبکه های مجازی این است که بسیاری از این شرکت ها در شبکه های اجتماعی صفحه رسمی مطرح شده ندارند.


در ادامه محمد اتابک، رتبه 3 کنکور دکتری امسال، مقاله خود را با عنوان « مطالعه تاثیر نرم افزارهای پیام‌رسان در ارتباطات میان فردی اثر بخش» ارائه داد که به گفته خیلی از حضار جزو مهمترین موضوعات این عرصه است.


اتابک با اشاره به کتاب «عشق سیال» نوشته زیگوند باومن، ارتباطات میان فردی را یکی از مهمترین مسائل روز دانست و در مقاله خود به این پرسش پرداخت که رسانه های جدید چه تاثیری بر ارتباطات بین فردی گذاشته است و در پایان نتیجه گرفت این رسانه ها با وجود گسترش  جهان فردی و سهولت انتقال محتوا، اما تاثیر زیادی بر ماهیت ارتباطات میان فردی نداشته اند.


دکتر کیا در کامنت خود گفت: آمارهای بین المللی معتبر نشان می دهد توجه ایرانیان به این شبکه ها بیشتر شده است.


در این باره دکتر عبداللهی نژاد خاطرنشان کرد: باتوجه به سایه سنگین سپهر سیاست بر حوزه رسانه ها، نگاه ما نسبت به شبکه های اجتماعی و پیام رسان های جدید همیشه تهدید محور بوده است و خوشبختانه پژوهش آقای اتابک خلاف این نگاه پیش فرض را نشان داد.


دکتر عباس اسدی و دکتر علی اصغر کیا هم به طرح مسائلی درباره این مقاله پرداخته و نظرات خود را ارائه نمودند.


این نشست با ارائه چند مقاله دیگر و بحث و گفت و گوی حضار در سالن در فضایی صمیمانه پایان یافت.


شایان ذکر است در این نشست از یحی صفی آرین دانشجوی ناکام رشته ارتباطات که هفته گذشته دار فانی را وداع گفت، هم یاد شد.


همچنین دکتر رحمانی زاده دهکردی یادداشتی را بر سبک نوشتن دکتر خانیکی ارائه داد و از دقت نظر و سهل و ممتنع نویسی این استاد برجسته دانشگاه تعریف و تمجید کرد.


[gallery size="medium" ids="39460,39461,39462,39463,39464,39465,39466,39467,39468,39366,39364,39368,39363,39362,39361,39360,39359,39357,39358,39353" orderby="rand"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار