۰۸ خرداد ۱۳۹۵ ۱۱:۲۸
کد خبر: ۳۸۱۰۱
matin azar (2)

matin azar (1)


متین آذر، دبیر سابق کانون موسیقی دانشگاه علامه طباطبائی در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا درباره روند کار کانون موسیقی گفت: کانون موسیقی بهمن ماه 1392 به همت جمعی از دانشجویان نوازنده و به درخواست مکرر خود دانشجویان علامه تشکیل شد و تا الان در بسیاری از برنامه‌های دانشگاه اعم از جشن‌ها و اعیاد و مراسم‌ها حضور فعالی داشته است.


به گزارش عطنا، آذر افزود: هویت و ماهیت و هدف اصلی این کانون دانشجویی اجرا در تمام برنامه‌های دانشگاه و داشتن برنامه مستقل برای موسیقی است. نوازنده‌ها و عوامل کانون از خود دانشجویان دانشگاه علامه هستند و تلاش بر این است که از پتانسیل‌ها و استعداد های خود دانشگاه استفاده شود.


او ادامه داد: اگر به سطح عمومی جامعه و کشور نگاه کنیم علاقه به موسیقی سنتی و کلاسیک وجود دارد و تلاش ما بر این است که بتوانیم با استفاده  از ظرفیت موجود  تلیفیقی از هر دو سبک ارائه کنیم و رنگ و بوی ایرانی به کارهایی که اجرا می‌شود بدهیم.


وی در خصوص محدودیت‌ها و مشکلات اظهار داشت: محدودیت‌هایی مانند استفاده نکردن از نوازنده خانم و ورود به برخی سبک‌ها برای ما وجود دارد اما با این اوصاف تمام تلاشمان برای ارائه برنامه‌های خوب و در شان دانشگاه علامه است.


دبیر کانون سابق موسیقی دانشگاه علامه با بیان اینکه دید من و اعضای کانون این است که ما به ذات موسیقی می‌پردازیم عنوان کرد: با حاشیه‌های موسیقی به هیچ عنوان کاری نداریم و ما مطمئنیم و ایمان داریم که ذات موسیقی پاک است، گاهی اوقات خود ما هستیم که باعث می‌شویم موسیقی به حاشیه کشیده شود و چون به این مسائل ایمان داریم، کار ما خلاف قوانین سطح جامعه و دانشگاه و عرف کشور نیست.


وی درخصوص حمایت های مسئولین دانشگاه گفت: حمایت خوب رئیس دانشگاه مطمئنا دلگرم‌مان می‌­کند و در پیشبرد اهدافمان یاری رسان است.


او ادامه داد: رئیس دانشگاه علامه به دلیل مسئولیت‌هایی که در گذشته در زمینه‌های هنری داشته است، قاعدتا با خیلی از نوازندگان معروف، خوانندگان و افراد هنری شاخص آشنا هستند و  خیلی خوب موسیقی و تلاش دانشجویان در این زمینه را درک می‌کنند.


آذر بزرگ‌ترین برنامه کانون موسیقی آغاز  فعالیت‌های برون دانشگاهی با عنوان کانون موسیقی دانشگاه علامه دانست و افزود: با اجرای برنامه در سایر دانشگاه‌ها و ارگان‌ها می‌توانیم توان و استعداد دانشجویان علامه را در این زمینه هنر را بروز دهیم.


دبیر سابق کانون موسیقی تصریح کرد: شرکت کردن در جشنواره‌های موسیقی مستلزم این است که ما بتونیم از جمع کثیری از نوازندگان استفاده کنیم و به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد نمی‌توان از تمام ظرفیت‌ها استفاده کرد. اما تمام تلاش‌مان این است که با همین پتانسیلی  که موجود است بتوانیم در جشنواره‌های مختلف شرکت کنیم.


matin azar (5)


وی افزود: دانشگاه با دانشجو برابری می‌کند، یعنی دانشجو باید نمودش در تمام تشکل‌ها و برنامه‌ها مشخص و هویدا باشد. قاعدتا در معاونت فرهنگی که فضایی برای انجام فعالیت‌های غیر درسی است باید تعامل‌ها رنگ و بوی دانشجویی داشته باشد. نکته خیلی مهمی است که مدیران معاونت فرهنگی باید دانشجویی فکر کنند و دانشجویی هم نگاه کنند نه به عنوان مدیر یا مسئول صرفا حضور داشته باشند.


آذر درباره نشریه کانون موسیقی اظهار داشت: وقتی صحبت از موسیقی می‌شود، در واقع داریم از علم موسیقی صحبت می‌کنیم. علم یک جنبه عملی دارد که همین اجراهای موسیقی هست و یک جنبه تئوری هست که مربوط به حوزه کتاب و نشریه و نویسندگی است.


او ادامه داد: خط سفید، اولین نشریه تخصصی کانون‌های فرهنگی بود و هم چنین تنها نشریه هم در کانون‌ها هست که مشخصا به یک سبک کاری و به یک حوزه می‌پردازد که آن موسیقی است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌کنم که به جای پرداختن به خیلی از حاشیه‌ها و منفی‌بافی‌ها نسبت به عدم حمایت‌ها، دانشجویان علاقه‌مند متحد و پرشور اعلام آمادگی کنند تا کنار هم  و با هم فعالیت کنیم  تا بتوانیم محیط خیلی خوبی در زمینه موسیقی  ایجاد کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار