۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۲۳:۱۲
کد خبر: ۳۷۶۷۰

Neshast e Entekhabat Amrica (10)


به گزارش عطنا، نشست انتخابات آمریکا و تاثیرات آن بر سیاست های خاورمیانه ای این کشور دیروز در تالار دفاع دانشکده حقوق و علوم سیاسی برگزار شد. سخنرانان این نشست آقای دکترجمشیدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و آقای دکتر علیرضا کوهکن عضو هیئت علمی گروه روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی بودند.


در این نشست آقای دکتر جمشیدی گفت: مهمترین کاندیداها خانم کلینتون و آقای ترامپ هستند ولی شانس کلینتون به خاطر گرایش های عمومی و فرهنگی مردم آمریکا بالاست. در واقع رقابت به نوعی بین زن و مرد است که درصد موفقیت‌شان به ترتیب 49 درصد به 40 درصد است.


او ادامه داد: آمدن ترامپ یا کلینتون تفاوت بنیادی در سیاست خارجی آمریکا ایجاد نخواهد کرد ولی تحرکات دیپلماتیک ایجاد خواهد شد چرا که ترامپ رئالیست‌تر است یعنی محوریت نظامی دارد و بر خلاف کلینتون تهاجمی است.


دکتر جمشیدی در ادامه خاطر نشان کرد: کلینتون معتقد به قدرت شبکه‌ای است یعنی اعتقاد دارد که هرچه بیشتر می بایست در کشورها نفوذ کرد. اگر بخواهیم در مورد سیاست خارجی آمریکا صحبت کنیم این نکته حائز اهمیت است که آن چیزی که روابط ایران وآمریکا را توضیح می دهد بر اساس ساختار و ملاحظات منظقه ای است نه ملاحظات دو جانبه. ما باید استراتژی آمریکا را بشناسیم تا به اهدافمان برسیم. باید تلاش کنیم نظم نوین موجود در منطقه را به صورت فعال دنبال کنیم.


در ادامه نشست، دکتر کوهکن با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: گران‌ترین انتخابات در جهان انتخابات آمریکا است که اجرای آن بسیار هزینه بردار است و یک پروسه یک ساله اجرای آن طول می کشد. در این انتخابات به دلیل اینکه پول زیادی خرج می شود پس تحلیل ها و پیش بینی هایشان بسیار دقیق است. این محاسبات در فرآیند انتخابات بسیار مهم است.


کوهکن افزود: جنس انتخابات آمریکا برای ما که در این قسمت از جهان قرار داریم بسیار مهم است.


او با طرح این سوال که چرا انتخاب کلینتون به عنوان رئیس جمهور آمریکا به نفع ایران نیست، تصریح کرد: خانم کلینتون در سیاست خارجی به این مشهور است که نماینده اسرائیلی هاست از این جهت آمدن کلینتون یک تهدید محسوب می شود.


[gallery columns="5" size="medium" ids="37715,37714,37713,37712,37711,37706,37707,37708,37709,37710"]
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار