۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ ۰۱:۲۹
کد خبر: ۳۵۵۳۷
Tofighi2

Tofighi


رئیس هیات مدیره جمعیت توسعه علمی ایران در گفت‌وگوی اختصاصی با عطنا درباره وضعیت آموزش عالی ایران اظهار داشت: نشاط علمی یکی از ضرورت‌های محیط دانشگاهی است و در رشد علمی، تولید علمی و اساسا کیفیت فعالیت‌های علمی بسیار موثر است. وضعیت نشاط علمی در دانشگاه تا اندازه زیادی به فضای آزاد در دانشگاه بستگی دارد  و با آزادی آکادمیک، آزادی بیان و فضای آرام و باز گفت‌وگو، دانشجویان با نشاط و شاداب‌تری خواهیم داشت.


جعفر توفیقی با اشاره به این نکته که در دولت یازدهم فضای سیاسی دانشگاه‌ها آزادتر شده‌است عنوان کرد: موقعیت مناسب برای بحث و گفت‌وگو به منظور تبادل نظر به وجود آمده است و با تبادل آرا نشاط علمی افزایش می‌یابد. و این مساله به ایجاد نشاط علمی  و پویایی دانشجو و کارآمدی دانشگاه کمک میکند.


وی با بیان این نکته که ما در بخش آموزش عالی کشور بعد از انقلاب موفق عمل کردیم افزود: چالش‌ها و فراز و نشیب‌هایی زیادی داشتیم و نقاط ضعف و کمبودهایی نیز وجود داشته‌است و من جریان توسعه آموزش عالی را بعد از انقلاب مثبت ارزیابی می‌کنم و با توجه به کسب تجربیات جدید، روز به روز شاهد بهبود اوضا دانشگاه‌ها هستیم.


او ادامه داد: دانشگاه‌‌های کشور ما به سمت برنامه ریزی دقیق تر، کیفیت بهتر و وضعیت مطلوب تر در حال حرکت رو به جلو هستند.


رئیس هیات مدیره جمعیت توسعه علمی ایران درباره تاثیرات منفی بورسیه‌های غیر قانونی بر افکار عمومی اظهار داشت: هر کار غیر قانونی کار نامطلوبی است و طبیعتا در بحث بورسیه‌ها هم بی اعتمادی بوجود می‌آید. خوشبختانه بررسی‌های خوب و کافی در این زمینه صورت گرفته شده و خیلی از موارد منطبق با ضوابط بود ولی بخش‌هایی که با قانون مطابقت نداشت و خارج از مقررات بود طبیعتا تاثیر منفی در جامعه می‎‌گذارد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار