۲۹ فروردين ۱۳۹۵ ۲۱:۵۵
کد خبر: ۳۴۶۴۷
neshaste hoghogh (11)

صبح امروز در نشستی که در سالن شورای ساختمان مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، از دانشجویان رشته حقوق این دانشگاه که موفق به کسب رتبه دوم در مسابقات موت کورت شدند، تقدیر شد.


در این نشست دکتر علومی یزدی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ضمن ارائه‌ی گزارشی از چگونگی وضعیت حضور دانشجویان در این مسابقات، به اهمیت برگزاری این مسابقات و نقش آن در مقابله با چالش‌های پیش روی جامعه اشاره کرد.


او اظهار داشت: حضور برخی از دانشجویان مقطع ارشد و دکتری رشته حقوق در این مسابقه و کسب موفقیت در این دوره از افتخاراتی است که رسانه‌ای شدن آن نه تنها سبب روشن شدن بیش از پیش ارزش آن می شود بلکه تاثیراتی چشم گیر در حوزه های علوم انسانی بر جای خواهد گذاشت.


دکتر حمیدرضا علومی، رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی درباره اهمیت برگزاری این مسابقات تاکید کرد: برگزاری مسابقات شبیه‌سازی‌شده دادگاه‌ها و دادرسی‌های بین‌المللی یکی از ابزارهای آموزشی است که می تواند در راه حل چالش های متعدد حقوقی که کشورما همواره از بعد از انقلاب اسلامی با آن مواجه بوده بوده، موثر باشد.


وی ادامه داد: دانشجویان علامه با انگیزه های شخصی خود را برای رقابت با بزرگترین دانشگاه های جهان آماده کردند. آنان در مقابل تیم های دانشگاهی قرار گرفتند که زبان اصلی آن ها زبان انگلیسی بود؛ در واقع هم بازی های دانشجویان ما تیم دانشگاه های آمریکا، کانادا، استرالیا و انگلستان بود.


او در ادامه خاطر نشان کرد: دوستان علامه‌ای امسال موفق شدند برای دومین بار در بین کشورهای خاورمیانه‌ای به دور نهایی و حذفی مسابقات راه پیدا کنند و همچنین در بین 32 تیم برگزیده قرار بگیرند. در کنار این توفیق خانم مدنی موفق شدند به عنوان یک وکیل مدافع مورد شناسایی هیئت داوران قرار بگیرند و به عنوان یکی از بهترین افراد این حوزه معرفی شوند.


neshaste hoghogh (1)


دکتر حمید رضا علومی در ادامه تاکید کرد: بچه های دانشگاه علامه که در تیم‌های المپیاد جهانی شرکت می‌کنند به علت درخشش فراوان خود در سال آینده به عنوان داور مسابقات در این مراسم شرکت خواهند کرد. آقای نیما نصرالهی نیز امسال به عنوان داور در این مسابقات حضور به عمل رساندند.


در ادامه برنامه دکتر پاسبان، سرپرست تیم دانشگاهی از تاثیرات این رخداد جهانی در کشورها به ویژه ایران سخن گفت.


او ضمن ابراز خوشحالی از کسب این موفقیت گفت: کمتر دانشگاهی دقت، توجه و در عین حال آمادگی لازم برای صرف هزینه در این زمینه را همانند دانشگاه علامه خواهد داشت. اعزام این تیم های دانشجویی به خوبی گواه از این ماجرا می دهد.


وی در ادامه خاطر نشان کرد: انعکاس سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی چنین مناسبت هایی برای کشورها به خصوص کشور منزوی چون ایران باعث ارتقای جایگاه کشور در همه حوزه ها خواهد بود.


پاسبان افزود: انتظار داریم با بزرگواری دانشگاه و دید باز و بزرگوارانه ریاست دانشگاه و هم چنین معاونت پژوهشی شاهد ارتقای سطح آموزشی دانشگاه بخصوص در سطح بین‌المللی باشیم.


neshaste hoghogh (8)


دکتر سلیمی نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از این رویه عنوان کرد: 70 درصد از وقت مسئولین و اساتید دانشگاه صرف دانشجویان تنبل می‌شود و آمدن به جمع دانشجویانی این چنین موجب سرافرازی و افتخار ماست.


وی افزود: اقدام دوستان ما در حوزه علوم انسانی و اجتماعی باید مورد توجه و تقدیر فراوان قرار بگیرد البته ما هنوز توان کافی برای ارائه رسانه‌ای وقایع حوزه علوم انسانی را نداریم برای مثال کسب یک مدال طلا در المپیاد شیمی سبب رسانه‌ای شدن جدی این موضوع می‌شود اما موفقیت دانشجویان علامه در این چنین المپیادی بی‌انعکاس باقی خواهد ماند.


 رئیس دانشگاه علامه گفت: رسانه‌ای شدن موفقیت دانشجویان علامه در این چنین المپیادی می‌تواند به نجات حوزه‌های علوم انسانی از مظلومیتی منجر شود که امروزه به آن دچار است.


او هم چنین اشاره کرد: دو مورد از ارکان اصلی دانشگاه‌های بزرگ و مشهور دنیا در حوزه علوم انسانی است که یکی از آن ها علوم انسانی و دیگری حقوق است.


دکتر سلیمی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشجویانی که به این موفقیت رسیدند و هم چنین اساتیدی که در این راه به آنان کمک کردند جزء سرمایه های ملی ما هستند. لذا ما از اساتید حقوق خواستاریم که به سرمایه گذاری جدی بر روی این دوستان بپردازند تا بتوانیم در نیازهای مختلف کشور از حضورشان استفاده کنیم.


در ادامه این مراسم رئیس دانشگاه با اهدای لوح تقدیر به آقایان دکتر محمدرضا پاسبان عضو هیأت علمی گروه آموزشی حقوق و سرپرست تیم مسعود محبوب، علی دهدشتی و نیما نصراللهی به عنوان مربیان تیم و جابر ضمامی، حسین تنهایی، و خانم‌ها تهمینه السادات مدنی، فاطمه عباسی و مهناز انصافی آذر از اعضای تیم ویس موت تقدیر نمود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار