۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۱۷۸۰

13


با حضور دکتر ریاضی معاون سازمان دانشجویان وزارت علوم، دکتر حسینی مدیرکل دانشجویان شاهد و ایثارگر، دکتر فرقانی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه و جمعی از اساتید و دانشجویان درختی به یادبود مرحوم دکتر کاظم معتمدنژاد در حیاط دانشکده ارتباطات کاشته شد.


به گزارش عطنا، دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی از مهرماه امسال به صورت مستقل فعالیت خود را آغاز کرده و اولین دانشکده مستقل ارتباطات و روزنامه‌نگاری کشور اشت.


گفتنی است پرفسور کاظم معتمدنژاد استاد فقید دانشکده و پدر علم ارتباطات ایران است که سال 92 دار فانی را وداع گفت. در حاشیه ویژه برنامه روز درختکاری در دانشگاه علامه، درختی به یاد این استاد فقید در حیاط دانشکده ارتباطات کاشته شد.


تأسیس دانشکده مستقل ارتباطات از آرزوهای دیرین پرفسور معتمد نژاد بود که در زمان حیات ایشان، به دلایلی هرگز شرایط آن فراهم نشد. امروز با کاشت این درخت یادبود در محوطه دانشکده ارتباطات که به حق می‌توان آن را دانشکده معتمدنژاد نامید، به شخصیت علمی و اخلاقی ایشان، ادای احترام شد. بازخوانی چکامه‌ای که مرحوم دهخدا برای میرزا جهانگیر خان صوراصرافیل، سروده است در این مجال، خالی از لطف نیست:


ای مرغِ سحر! چو این شبِ تار

بگذاشت ز سر، سیاه‌کاری،

وز نفحه‌ی روح‌بخشِ اسحار

رفت از سرِ خفتگان، خماری،

بگشود گره ز زلفِ زرتار

محبوبه‌ی نیلگونْ عماری،

یزدان به‌ کمال شد پدیدار

و اهریمنِ زشت‌خو حصاری،

یادآر ز شمعِ مرده! یادآر...

 
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار