به گزارش عطنا، در سالهای اخیر برگزاری کنفرانسها و همایشهای علمی در رشتههای گوناگون به تدریج به سنتی بیبدیل تبدیل شدهاست که اگر به درستی و با رعایت موازین علمی انجام گیرد، آثار و پیامدهای سودمندی برای دانشجویان، اساتید و حوزۀ ذیربط به دنبال خواهد داشت.
اما بسیاری از آنچه که در سالهای اخیر با آن روبه رو بودهایم همایشهایی بودهاند که کمک چندانی به پیشرفت علمی و ایجاد شور و نشاط دانشجویی نکردهاند. این در حالی است که همایشها باید شکوفاکنندۀ فضای علمی، ارتقای سطح دانش و مشوق دانشجویان و دانش آموختگان جهت مشارکت در تولید دانش باشند. از این رو در سالهای اخیر کم و بیش شاهد شکلگیری همایشهای دانشجویی بودهایم که برگزاری آنها کاملا با مشارکت و مدیریت خود دانشجویان بوده است و نوعی مشارکت صددرصد دانشجویی در بستر چنین گردهماییهایی شکل میگیرد. به عبارت دیگر اینگونه همایشها میتواند فرصتی مناسب برای دانشجویان به ویژه در مقاطع پایینتر جهت ارتقای روحیۀ علمی، پژوهشی و انتقادی و همچنین یادگیری نگارش مقالۀ علمی فراهم آورد.
حوزۀ علوم ارتباطات با آنکه یکی از پویاترین، به روزترین و تأثیرگذارترین حوزه های مطالعاتی در علوم انسانی چه در خارج و چه در داخل از ایران است، مورد غفلت واقع شده و همایشهای دانشجویی در این زمینه برگزار نشده است. آنچه در این مجال در پی دستیابی به آن هستیم، بنیان گذاشتن سنتی نو در علوم ارتباطات ایران و همایشهای این حوزه است.
محورهای همایش:
مطالعات رسانه های اجتماعی
• رسانه های اجتماعی و تغییر الگوهای ارتباطی
• رسانه های اجتماعی و آیندۀ روزنامه نگاری
• رسانه های اجتماعی و سبک زندگی
ارتباطات و توسعه:
• ارتباطات و سلامت
• ارتباطات و محیط زیست
• ارتباطات و مطالعات جنسیت
ساير محورهاي مرتبط با علوم ارتباطات
ملاحظات
- تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی میتوانند مقالات خود را به دبیرخانۀ همایش ارسال نمایند.
- از شرکت کنندگان در مقطع کارشناسی تقدیر ویژه به عمل خواهد آمد.
- گواهی شرکت در همایش به تمامی شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.
- گواهی پذیرش مقاله به تمامی مقالات پذیرفته شده اهدا خواهد شد.
- تمامی مقالات برگزیده در کتاب همایش به چاپ خواهد رسید.
- پست الکترونیک همایش:
comm.conf@atu.ac.ir
تاریخ ارسال اصل مقالات : اول اردیبهشت 1395
تاریخ برگزاری همایش: هفته آخر اردیبهشت ماه 1395