۰۲ تير ۱۴۰۳ ۱۷:۰۹
کد خبر: ۳۰۵۵۲۲

تاثیر طولانی مدت و ملموس انتخاب مردم بر آینده ایران

عطنا- محمد رضا لشینی؛ کارشناس ارشد علوم سیاسی در گفتگو با خبرنگار عطنا در خصوص لزوم دقت، آگاهی در انتخاب و مشارکت بالا در انتخابات پیش‌رو گفت: "همانگونه که تأثیرات تصمیمات و عملکرد دولت‌های پیشین بر شرایط کنونی کشور قابل لمس است، تاثیر دولت آینده نیز بلند مدت و ملموس خواهد بود".

در ادامه، مشروح این گفتگو را می‌خوانید:

۱. انتخابات فعلی را از نظر تنوع افراد و مشارکت احتمالی آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟
انتخابات این دوره نیز مثل دوره‌های قبلی صحنه‌ی رقابت دیرینه‌ی دو جناح اصلاح طلب و اصولگراست؛ که با توجه به شرایط موجود اگر اصولگرایان بتوانند روی یک کاندیدا اجماع کنند شانس بیش‌تری برای رسیدن به پاستور دارند.

اما مسئله‌ی اصلی این است که اصولگرایان در حال حاضر چهار نامزد تایید صلاحیت شده دارند که این امر موجب می‌شود سبد رأی بین افراد تقسیم شود. در این شرایط اصلاح طلبان با برگ‌های جدیدی وارد این میدان شده اند. یکی از نامزد‌ها سابقه‌ی نمایندگی دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی و صحبت‌های جنجالی قوم گرایانه دارد.

نامزد دیگری نیز که پیش‌تر سابقه‌ی وزارت دادگستری را داشته و چهره‌ای اعتدالی دارد، صحبت‌هایی در مورد سابقه اش در مذاکره با بزرگترین دشمنان، اما با موضع قدرت انجام داده است. به هر حال همه چیز به صحبت‌های نامزد‌ها در آخرین مناظرات بستگی دارد که بتوانند مردم را به سمت خود ترغیب کنند یا خیر.
۲. انتخابات امروز ایران برای نظام و آینده خود ایران چقدر مهم است؟

قوه مجریه یکی از ارکان اصلی در اداره‌ی کشور است و این‌که چه کسی در رأس این قوه قرار بگیرد برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی، حداقل تا چهار سال آینده بیشترین تأثیر را خواهد داشت.

لازم به ذکر است همانطور که تأثیرات تصمیمات، اقدامات و عملکرد دولت‌های پیشین بر شرایط کنونی کشور قابل لمس است، دولت منتخب آینده نیز به نوبه‌ی خود، هم بر نظام و هم بر کشور، تاثیر بلند مدت و ملموس خواهد داشت.

خبرنگار: محمدحسین واحدی؛ دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* :
* نظر:
هنر و فرهنگ1
فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!
حمایت بی‌شرمانه شاهین نجفی از فحاشی و توهین عناصر ضدانقلاب به مردم ایران:

فحش دادن بخشی از ابزار کار و سنت ماست!

شاهین نجفی خواننده هتاک، فحش دادن را بخشی از ابزار کار خود و از سنت‌های خود و عناصر ضد انقلاب دانست و خواست که مردم فحاشی کردن را به عنوان بخشی از فرهنگ و سنت‌های خود بپذیرند!!
هنر و فرهنگ2
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار