۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ۱۷:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۵۰۶

عطنا- شاخص‌های رئیس جمهور در تراز شهید جمهور؛ بخش اول

مدد از خاطر رندان طلب‌ای دل، ور نه         کار، صعب است! مبادا که خطایی بکنیم (حافظ)

شهادت غیرمنتظره هشتمین رئیس جمهور، سبب شکل‌گیری انتخاباتی زودرس شد. انتخابات پیش روی هشتم تیر ماه ۱۴۰۳، چهاردهمین انتخاب ریاست جمهوری برای انتخاب نهمین رئیس جمهور است.

کارنامه ۳۳ ماهه هشتمین رئیس جمهور فقید کشورمان و نیز ویژگی‌های شخصیتی، سلوک سیاسی و خاصه سبک و الگوی مدیریتی ایشان در همین مدت کوتاه، تراز جایگاه ریاست جمهوری را برای فرد بعدی آن قدر ارتقاء داده است که علی‌القاعده، نه هر کسی باید به خود اجازه دهد خود را ادامه دهنده صادق و توانای راه و مسیر ایشان در جایگاه ریاست جمهوری بداند و نه مردم باید انتخابی کمتر از انتخاب فردی با بیش‌ترین شباهت‌ها با شهید جمهور داشته باشند.

اما قدرت رسانه و قدرت لابی‌های کثیف پشت پرده سیاست زدگی و سیاست بازان را نباید دست کم گرفت. قدرت رسانه و لابی‌های های کثیف پشت پرده بازی‌ها، قدرت سیاست زدگی و نه سیاست ورزی، آن قدرهست که بتواند فرد یا افرادی را که تا دیروز عمل و کارنامه آنان درتضاد و واگرا با کارنامه ۳۳ ماهه شهید جمهور قرار داشته را سفید شویی کرده و آن را شبیه تربن و بهترین گزینه برای جایگزینی رئیس جمهور فقید، مومن، پارسا، مردمی، ساده‌زیست، وبا اخلاق به خورد مردم بدهند.

قدرت رسانه و لابی‌های های کثیف قدرت می‌توانند، سراب را آب و آب را سراب نشان دهد. همان گونه که تجربه تبلیغات رسانه‌ای ریاست جمهوری در طول دوره‌های پیشین نشان می‌دهد قدرت رسانه‌ها و لابی‌های کثیف پشت پرده برخاسته از سیاست زدگی و باندگرایی و منفعت پرستی، می‌توانند فضایی اجتماعی بوجود آورند تا افرادی با شعار‌های زیبا، شبه علمی و دهن پرکنی مانند " تعامل با دنیا، افزایش اعتبار گذرنامه ایرانی، توسعه سیاسی، توسعه اقتصادی، امید اجتماعی، رفاه اجتماعی، عدالت اجتماعی، برابری و آزادی"، وارد گود انتخابات شوند، اما پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری، بر خلاف شعارهای‌خود عمل کنند و آن کنند که می‌دانیم و آثار آن را امروز در سفره مردم و در مسکن و معیشت و ازدواج و فضای عمومی جامعه می‌بینیم.

اما اکنون شرایط اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی جامعه، منطقه و جهان با دوره‌های قبل انتخابات ریاست جمهوری تفاوت‌های اساسی دارد که اگر بجای انتخاب یک رئیس جمهور واقعا در تراز رئیس جمهور فقید و شهید، کسی انتخاب شود که نتواند در همان مسیر شهیدجمهور حرکت کند، آن چنان خسارت سنگین و زیانباری را جامعه، مردم، کشور و بلکه انقلاب و نظام تحمل می‌کند که مشابه آن در ۴۵ سال گذشته وجود نداشته باشد.

ان شالله تا هشتم تیرماه کوشش می‌شود تا به صورت منظم و مستمر شاخص‌های رئیس جمهور در تراز شهید جمهور را به تفکیک ساحت‌های موضوعی طرح و در معرض قضاوت عزیزان قرار گیرد. خداوند اکنون همه را در معرض بزرگترین و سخت‌ترین آزمون قرار داده‌است. بیرون آمدن با سرافرازی از آزمون پیچیده و سخت در انتخاب فردی شایسته که بیشترین همگرایی و کمترین واگرایی را با شهید جمهور، آیت الله دکتر رئیسی داشته باشد به قول لسان الغیب حافظ بجز با کمک گرفتن از نفس و دعای خیر صاحب دلان که در راس آنان امام زمان علیه السلام قرار دارند، ممکن نیست.

دکتر ابوالقاسم فاتحی؛ رئیس پژوهشکده تحول علوم انسانی وعضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
پر بازدیدها
آخرین اخبار