۱۵ خرداد ۱۴۰۳ ۰۰:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۵۰۴

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

عطنا- رهبر معظم انقلاب، صبح امروز دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ در جمع مردم عزاداری که از شب گذشته، از سراسر کشور برای تجدید پیمان با بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در مرقد امام خمینی (ره) حضور داشتند، این اجتماع بزرگِ هرساله را دارای یک هدف مهم و مورد نیاز ملّت ایران دانستند.

حضرت آیت الله خامنه ای در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام، آنچه امام خمینی (ره) درباره آینده فلسطین از پنجاه سال قبل یا بیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند را امروز به تدریج در حال تحقّق یافتن دانستند.

هدف از جمع شدن هرساله، تجدید یاد و بهره‌گیری از درس امام برای پیشرفت کشور است

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

حضرت آیت الله خامنه‌ای در جمع مردم درباره هدف از جمع شدن هرساله در مرقد مطهر امام راحل گفتند: "این اجتماع بزرگِ هرساله، دارای یک هدف مهم و مورد نیاز ملّت ایران است و آن عبارت است از تجدید یاد امام بزرگوار و بهره‌گیری از درس امام بزرگوار برای پیشرفت کشور و اداره‌ی کشور و تعقیب اهداف بلند انقلاب؛ [یعنی]یا از درس امام استفاده کنیم که در بیانات ایشان و در نوشته‌های ایشان در دسترس ما و در اختیار ما است، یا از ابعاد شخصیّت امام بهره‌مند بشویم که خود این ابعاد شخصیّت برجسته‌ی بی‌نظیر امام بزرگوار، هر کدام درسی است برای ما".

فلسطین مسئله اول مردم دنیاست/ پیش بینی امام درحال تحقق است

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است
رهبر انقلاب از زاویه نگاه امام خمینی (ره) به مسئله‌ی مهم فلسطین اشاره کردند و آن را مسئله‌ی اوّل امروز دنیا دانستند که با یک حمله‌ی عظیم مردمی آغاز شد و دنباله‌های آن تا امروز، چشم دنیا را به خود متوجّه کرده است.

رهبر انقلاب باتاکید بر این که ما یکی از برجسته‌ترین درس‌ها و رویکرد‌های امام را در قضیّه‌ی فلسطین مشاهده می‌کنیم و این که امام از روز اوّلِ شروع نهضت اسلامی، بر مسئله‌ی فلسطین تکیه و نسبت به آن آینده‌نگری کردند و از این رو، راهنمایی‌هایی به ملّتهای مسلمان و به خود ملّت فلسطین کردند، افزودند: " آنچه امام بزرگوار درباره‌ی آینده‌ی فلسطین از پنجاه سال قبل یا بیش‌تر پیش‌بینی کرده بودند، امروز بتدریج در حال تحقّق یافتن است. این روشن‌بینی امام در مسئله‌ی فلسطین، موضوع بسیار مهمّی است ".

قبلا نیز پیش بینی امام درمورد فروپاشی شوروی و پیروزی انقلاب اسلامی محقق شده است

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

حضرت آیت الله خامنه‌ای با تاکید بر این که این روشن‌بینی، آینده‌نگری و دقّت نظر امام در حوادث، مخصوص مسئله‌ی فلسطین نبوده، افزودند: " در بسیاری از قضایای جاری و مهمّ کشور، نظر امام، نگاه دقیق امام، روشن‌بینی امام، جلوی چشم کسانی که آن‌ها را شنیده بودند تحقّق پیدا کرد که نمونه‌های زیادی دارد. یک نمونه، همان روز‌های اوّل نهضت است؛ آن روزی که نهضت اسلامی به رهبری امام بزرگوار اوّلین گام‌های خود را برمی داشت و رژیم طاغوت در فیضیّه‌ی قم، در خیابان‌های قم، در تهران، هر حرکتی را با شدّت و بی‌رحمیِ تمام سرکوب می‌کرد. در چنین شرایطی که مبارزین تعداد اندکی بودند و طرف مقابل هم یک رژیم جبّار و بی‌رحم بود، ایشان خطاب به ما‌ها که آن روز طلبه‌های جوانی بودیم فرمودند: "این‌ها رفتنی هستند، شما می‌مانید". آن روز، کسانی که اهل تحلیل بودند، اهل مطالعه‌ی مسائل گوناگون کشور‌ها و مبارزات و مانند این‌ها بودند، از این‌جور سخنی تعجّب می‌کردند؛ ایشان گفتند و همین هم شد".

رهبر انقلاب، نمونه‌ی دیگر روشن‌بینی و آینده‌نگری امام را در اواخر دوران عمر بابرکت ایشان دانستند و گفتند:" نمونه‌ی دیگر آن، مطلبی است که ایشان در نامه به رئیس شوروی سابق نوشتند که این، جزو عبارات ماندگار تاریخی است؛ آن روز که شوروی سابق در اوج شوکت و اعتبار به نظر می‌رسید، ایشان گفتند که صدای شکستن استخوان‌های رژیم کمونیستی را می‌شنوند. هیچ‌کس آن روز تصوّر چنین وضعی را نمی‌کرد. ایشان گفتند و خیلی نگذشت که آنچه ایشان پیش‌بینی کرده بودند اتّفاق افتاد".

امام معتقد بود مذاکرات سازش، مشکل فلسطین را حل نمی‌کند، مردم فلسطین درمیدان عمل حق خودرا بگیرند

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: "امام در قضیّه‌ی فلسطین، با این نگاه و با این دید وارد قضایا شدند. آنچه حاصل و خلاصه‌ی خواسته‌ی امام بزرگوار در باب فلسطین بود، این بود که دل به مذاکرات سازش بسته نشود. دل نبندند، امیدوار نباشند به اینکه بتوانند با مذاکرات سازش، مشکل فلسطینی‌ها را حل کنند و در مسئله‌ی فلسطین، به یک نقطه‌ی عادلانه برسند. این خلاصه‌ی حرف امام بود. ایشان معتقد بود باید خود مردم فلسطین در میدان عمل، حقّ خودشان را بگیرند و دشمن را؛ یعنی رژیم صهیونیست را، وادار به عقب‌نشینی کنند. او را تضعیف کنند و همه‌ی ملّتهای دنیا و بخصوص دولت‌های مسلمان، از فلسطینی‌ها حمایت کنند. ایشان همیشه تکرار می‌کردند که اگر ملّتها وارد میدان بشوند، خود فلسطینی‌ها اقدام کنند و کمر به عمل ببندند، اگر این [طور]شد، رژیم صهیونیست وادار به عقب‌نشینی خواهد شد. امروز این اتّفاق افتاده است".

ایشان افزودند: " فلسطینی‌ها در ماجرای طوفان‌الاقصیٰ وارد میدان شدند، عمل کردند، اقدام کردند و دشمن را در کنج میدانی قرار دادند که هیچ راه فراری و وسیله‌ی نجاتی برایش وجود ندارد. بله، آمریکا از رژیم صهیونیست حمایت می‌کند، بسیاری از دولت‌های غربی حمایت می‌کنند، امّا همه هم اعتراف می‌کنند و قبول دارند شرایطی که برای حکومت صهیونیست به وجود آمده است، شرایطی است که راه نجاتی برای آن رژیم وجود ندارد".

عملیات طوفان الاقصی پاسخ به نیاز بزرگ منطقه بود

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

ایشان سپس در خصوص حرکت عظیم مردم فلسطین، به دو نقطه‌ی اساسی و مورد توجه در حادثه‌ی طوفان‌الاقصی اشاره کردند؛ یکی آن که عملیّات طوفان‌الاقصیٰ که در پانزدهم مهرِ گذشته اتّفاق افتاد را پاسخ به یک نیاز بزرگ منطقه دانستند که منطقه‌ی ما دقیقا به این عملیّات نیاز داشت و دوم آن که این عملیّات، یک ضربه تعیین‌کننده به رژیم صهیونیستی بود؛ ضربه‌ای که هیچ علاجی برای آن وجود ندارد و رژیم صهیونیستی بر اثر این ضربه، دچار ابتلائاتی شده است که از این ابتلائات نجات پیدا نخواهد کرد.

رهبر انقلاب درخصوص اهمیت و ضرورت عملیات طوفان الاقصی در منطقه، افزودند: "امّا آن نقطه‌ی اوّل که گفتیم عملیّات طوفان‌الاقصیٰ دقیقاً در لحظه‌ی نیاز منطقه اتّفاق افتاد، توضیحش این است که یک نقشه‌ی جامعِ وسیعی به وسیله‌ی آمریکا و عناصر صهیونیست و دنباله‌های آن‌ها و بعضی از دولت‌های منطقه طرّاحی شده بود که بر اساس این نقشه‌ی جامع، قرار بود مناسبات و معادلات منطقه تغییر پیدا کند. ارتباط رژیم صهیونیستی با دولت‌های منطقه، طبق خواسته‌ی خود آن رژیم تنظیم شود و معنایش، تسلّط رژیم صهیونیستی بر سیاست و اقتصاد کلّ منطقه‌ی غرب آسیا، بلکه کلّ دنیای اسلام بود. یک برنامه‌ی وسیعی را طرّاحی کرده بودند که این نتیجه‌اش بود. این برنامه را با مقدّمات زیادی پیش برده بودند؛ آمریکا پشت سر این برنامه بود، انگلیس پشت سر این برنامه بود، جامعه‌ی صهیونیست‌های جهانی پشت سر این برنامه بودند، بعضی از دولت‌های منطقه با جدّیّت در این برنامه همکاری می‌کردند؛ این برنامه به لحظه‌های پایانی خودش رسیده بود، یعنی چیزی نمانده بود که این برنامه و نقشه‌ی بلند‌مدّت به مرحله‌ی اجرای عملی برسد. در یک چنین لحظه‌ی حسّاسی، حمله‌ی طوفان‌الاقصیٰ آغاز شد و همه‌ی نقشه‌های دشمن را بر باد داد. طوفان پانزدهم مهر، نقشه‌ی با دقّت طرّاحی‌شده‌ی دشمن را باطل کرد و با وضعی که در این هشت ماه پیش آمده است، امیدی هم به اینکه بتوانند این نقشه را دوباره احیا کنند چندان وجود ندارد. کار بزرگ مهمّی انجام گرفت".

حضرت آیت الله خامنه‌ای دراین خصوص ادامه دادند: "این که شما می‌بینید رژیم صهیونیستی با چنین شدّت و قساوتی به مردم بی‌دفاع غزّه حمله می‌کند، واکنش عصبی رژیم به باطل شدن آن نقشه است. این که می‌بینید دولت آمریکا در مقابل چشم همه‌ی مردم دنیا به این جنایت‌ها کمک می‌کند، به خاطر واکنش عصبی آن‌هاست از باطل شدن نقشه‌ای که با زحمت زیاد این نقشه را کشیده بودند. طوفان‌الاقصیٰ یک چنین معجزه‌ای کرد. این طوفان‌الاقصیٰ درست در وقت خود و در لحظه‌ی خود اتّفاق افتاد. بنده البتّه نمیتوانم ادّعا کنم که طرّاحان طوفان‌الاقصی آیا می‌دانستند که چه کار بزرگی را دارند انجام می‌دهند یا نه ــ من نمی‌دانم ــ، امّا واقعیّت این است که این کاری که این‌ها انجام دادند، یک کاری بود که هیچ چیز دیگری نمی‌توانست جای آن را بگیرد؛ این‌ها یک توطئه‌ی بزرگ بین‌المللی برای منطقه‌ی غرب آسیا را با عملیّات طوفان‌الاقصیٰ از بین بردند و باطل کردند".

عملیات طوفان الاقصی، ضربه‌ای غیرقابل جبران بود

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است
حضرت آیت الله خامنه‌ای درمورد اهمیت عملیات طوفان الاقصی به نکته مهم دیگری اشاره کردند و افزودند: "، امّا نقطه‌ی دوّم که گفتیم عملیّات طوفان‌الاقصی یک ضربه‌ی تعیین‌کننده به رژیم صهیونیستی بود، [این است که]، ضربه‌ای بود که قابل جبران نیست و رژیم صهیونیستی را در مسیری قرار داده است که انتهای آن مسیر، جز اضمحلال و نابودی چیز دیگری نیست".
                 یک تحلیلگر و مورّخ صهیونیست: ما در آغازِ پایان رژیم صهیونیستی هستیم

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

ایشان سپس با اشاره به نظرات کسانی که از لحاظ جهت‌گیری و رویکرد با ما همراه نیستند، افزودند: " همه تحلیلگران غربی؛ اعمّ از اروپایی، آمریکایی و حتّی وابستگان به خود رژیم صهیونیستی، معتقدند که در این عملیّات، رژیم صهیونیستی با همه‌ی تظاهر و یال‌وکوپال، از گروه معدود مقاومت، شکست سختی خورده است. آن‌ها می‌گویند رژیم صهیونیستی هشت ماه بعد از طوفان‌الاقصی، با این‌همه تلاش، به هیچ‌کدام از هدف‌های حداقلی خود هم نرسیده؛ این را تحلیلگران غربی می‌گویند. از این بالاتر، یک تحلیلگر غربی قضاوتش این است و این‌جور می‌گوید که طوفان‌الاقصی رویدادیست که می‌تواند تغییر‌دهنده‌ی قرن بیست‌ویکم باشد؛ این تلقّی یک تحلیلگر معروف غربی است ــ بنده نمیخواهم اسم آن‌ها را بیاورم ــ یک تحلیل دیگر از یک تحلیلگر دیگر غربی [نقل می‌کند و]می‌گوید: طوفان‌الاقصیٰ جهان را تغییر خواهد داد. یک تحلیلگر امنیّتی صهیونیست، مربوط به داخل خود رژیم صهیونیستی، [وقتی]می‌خواهد بگوید درون سران و مسئولان بالای رژیم صهیونیستی آشفتگی وجود دارد، سرگیجه وجود دارد و نمی‌دانند چه کار باید بکنند، این‌جور می‌گوید که اگر محتوای بحث‌ها و اختلافات مقامات اسرائیل در رسانه‌ها منتشر شود، چهار میلیون نفر از اسرائیل خواهند رفت! مهاجرت معکوس. یعنی سرگیجه و آشفتگی و دستپاچگی در میان مقامات اسرائیل در یک چنین حدّی است. توجّه کنید! این خیلی مهم است. یک مورّخ اسرائیلی می‌گوید: «پروژه‌ی صهیونیستی، نفس‌های آخر خود را می‌کشد ــ این را یک تحلیلگر و مورّخ صهیونیست می‌گوید ــ و ما در آغازِ پایان رژیم صهیونیستی هستیم؛ ارتش در حفاظت از جامعه‌ی یهودی در جنوب و شمال اسرائیل شکست خورده است». ارتشی که ادّعا میکرد جزو قوی‌ترین ارتش‌های دنیاست، داخل سرزمین خود شکست خورده است؛ از چه کسی شکست خورده؟ از یک دولت قوی؟ نه، از گروه‌های مقاومت، از حماس، از حزب‌الله؛ از این‌ها شکست خورده. طوفان‌الاقصیٰ این است".

مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اوّل دنیا شده است

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است
ایشان سپس با تاکید براهمیت این که مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اوّل دنیا شده است، افزودند: "سال‌های متمادی، تبلیغات رسمی رسانه‌های وابسته‌ی به آمریکا و وابسته به مراکز صهیونیستیِ ثروتمند، سعیشان این بود کاری کنند که نام فلسطین و مسئله‌ی فلسطین به تدریج کمرنگ شود و تدریجاً به فراموشی سپرده شود و مردم یادشان برود که چیزی هم به نام «فلسطین» وجود داشته است! سال‌ها سعی کردند و برای این کار پول خرج کردند، [امّا]امروز علی‌رغم آنها، مسئله‌ی فلسطین، مسئله‌ی اوّل دنیاست. در خیابان‌های لندن، در میدان‌های پاریس، در دانشگاه‌های آمریکا، به نفع مردم فلسطین و علیه رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند. آمریکا هم در مقابل اجماع جهانی ملّتهای دنیا ناچار دچار انفعال است و دیر یا زود مجبور خواهد شد دست خودش را از پشت رژیم صهیونیستی بردارد".

ملّت فلسطین با وجود همه مصیبت ها، از مقاومت روگردانی نکرد

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است
ایشان سپس به مصیبت‌ها و حوادث گریه‌آورغزّه، از جمله حمله به مردم بی‌دفاع، کشتار نزدیک به چهل هزار نفر، کشتارحدود پانزده هزار کودک یا بیش‌تر که اغلب نوزاد و شیرخوارهستند، اشاره کردند و افزودند:" این مصیبت‌ها وجود دارد؛ این‌ها هزینه‌هایی است که ملّت فلسطین در راه نجات خود دارد این هزینه‌ها را می‌دهد و [در عین حال]ایستاده است و مقاومت می‌کند و از حماسه‌سازان و مبارزان مقاومت دفاع می‌کند. ملّت فلسطین با وجود همه‌ی این مشکلات و سختی‌ها، از مقاومت اِعراض نکرد، روگردانی نکرد، از مقاومت دفاع می‌کند، به برکت ایمان اسلامی و اعتقاد به آیات قرآن. این خیلی مهم است".

رژیم صهیونیستی خود را در دالان بن‌بستی انداخت که از آن راه نجاتی پیدا نخواهد کرد

رژیم اشغالگر درمقابل چشم جهانیان درحال ذوب شدن است

رهبر انقلاب با اشاره به تحلیل غلط رژیم صهیونیستی از توانایی‌های عظیم جبهه مقاومت افزود: "واقع قضیّه این است که رژیم صهیونیستی یک محاسبه‌ی غلطی کرد، یک تحلیل غلطی کرد از توانایی‌های جبهه‌ی عظیم مقاومت. امروز یک جبهه‌ی بزرگی در منطقه‌ی ما وجود دارد به نام «جبهه‌ی مقاومت»؛ این جبهه توانایی‌های زیادی دارد؛ رژیم صهیونیستی در فهم این حقیقت دچار اشتباه شد، دچار غلط شد. رژیم صهیونیستی به دست خودش، خود را در یک دالان بن‌بستی انداخت که شکست‌ها پشت سر هم و پی‌درپی به سراغش خواهند آمد و به حول و قوّه‌ی الهی از این دالان، راه نجاتی پیدا نخواهد کرد. امروز، رژیم صهیونیستی در مقابل چشم مردم دنیا دارد به تدریج ذوب می‌شود، دارد تمام می‌شود؛ این را مردم دنیا دارند می‌بینند. البتّه در تبلیغات حرف می‌زنند، امّا واقع قضیّه این است! هم خودشان می‌دانند، هم بسیاری از سیاسیون دنیا می‌دانند، هم بسیاری از ملّتها این را می‌فهمند و هم ملّت فلسطین این را فهمیده است. این راجع به مسئله‌ی اوّلی که گفتیم امروز می‌خواهیم بحث کنیم، [یعنی]مسئله‌ی فلسطین و طوفان‌الاقصیٰ".

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                         روبینو

بله             ایتا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
پایان انحصار رسانه‌ها
کرسی آزاد اندیشی

پایان انحصار رسانه‌ها

کرسی آزاداندیشی"پایان انحصار رسانه ها" باحضور نمایندگانی ازفعالان نمایش خانگی، وی او دی‌ها و سازمان صداوسیما برگزارمی‌شود.
دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد
معرفی کتاب: "دروازه بانی"، اثر پاملا شومیکر، ترجمه دکتر حسین افخمی:

دروازه‌بانی، تاثیر مستقیمی بر برداشت ما از واقعیت‌های اجتماعی دارد

بنابر نظر پاملا شومیکر، استعاره "دروازه‌بانی" را می‌توان برای هرموقعیت تصمیم گیری و با هرمیزان اطلاعات به کار برد؛ چه این انتقال از طریق کانال‌های جمعی و چه از طریق کانال های بین‌فردی باشد.
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
پر بازدیدها
آخرین اخبار