۲۸ اسفند ۱۴۰۲ ۱۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۵۴۱۴

عطنا-به کوشش مرکز تحقیقات چین و با همکاری وزارت امور خارجه، معاونت پژوهشی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی و دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبائی، نشست علمی «جنوب شرق آسیا عرصۀ رویارویی آمریکا و چین»، دوشنبه 7 اسفندماه 1402 برگزار شد.

سخنران این نشست، دکتر چنگ چوئی کوئِک، استاد و مدیر موسسه مطالعات مالایی و بین‌المللی مالزی، عضو شورای نویسندگان کتاب وایت پیپر دفاعی مالزی، عضو شورای مشورتی وزارت خارجۀ مالزی، فارغ‌التحصیل دورۀ دکتری از دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا، و استاد مدعو دانشگاه هاروارد بود.

در این نشست دبیر اول سفارت مالزی، دکتر مجیدرضا مؤمنی؛ معاون پژوهشی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، دکتر سعید شکوهی؛ رئیس مؤسسۀ آموزش عالی بیمۀ اکو، دکتر محمدامیر جلالی؛ رئیس مرکز تحقیقات چین و جمعی از دانشجویان دکتری، تحصیلات تکمیلی و نمایندۀ دفتر روابط بین‌الملل دانشگاه نیز حضور داشتند.

پس از معرفی و خوشامدگویی دکتر محمدامیر جلالی، دکتر مجیدرضا مؤمنی گردانندگی علمی جلسه را بر عهده گرفت و دکتر چنگ چوئی کوئک به ارائۀ سخنرانی خود پرداخت. محور اصلی این سخنرانی بر پایۀ پاسخ بدین پرسش بود که چرا کشورهای کوچکتر منطقه در قبال رویارویی آمریکا و چین همچنان نسبت به سیاست بی‌طرفی اصرار می‌کنند و موضع‌گیری اتحادیۀ جنوب شرق آسیا موسوم به ASEAN در این میان چیست.

پس از انجام سخنرانی، دانشجویان دکتری و استادان حاضر به طرح پرسش‌های خود پرداختند و دکتر چنگ چوئی به پاسخ و تشریح دیدگاه‌های خود پرداخت.

در پایان جلسه، لوح تقدیر و نشان دانشگاه علامه طباطبائی از سوی دکتر مجیدرضا مؤمنی؛ معاون پژوهشی دانشکدۀ حقوق و علوم سیاسی، به سخنران اهدا شد.

 

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

روبیکا                                       روبینو

           بله              ایتا     

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار