۱۹ دی ۱۴۰۲ ۱۹:۰۸
کد خبر: ۳۰۵۳۶۱

عطنا- دکتر حسین ملانظر پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی در گفت و گوی اختصاصی با عطنا در پاسخ به سوال مطرح شده پیرامون اهمیت پژوهش و حوزه های آن گفت : "باید بران باشیم که از فردیت به جمعیت رو بیاوریم و به جای اهداف توسعه فردی از انتشار مقاله ، مقالاتی منتشر کنیم که علوم انسانی را پویا کند".

وی رشته "مطالعات ترجمه" را رشته ای در مرزهای جهانی دانست و افزود: " مطالعات ترجمه اهمیت ویژه ای از منظر علمی دارد. اگر علاقه فردی را به تلاش زیاد ضمیمه کنیم، توسعه دانشجوها، کشور و رشته ، گسترش پیدا می کند، چراکه توسعه علوم انسانی هدف نهایی ما است".

پژوهشگر برتر دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی ادامه داد: "در نظام فکری صحیح و پیشران، کمیت از کیفیت برتر است". و در ادامه در پاسخ به مسئله مربوط به چالش ها، آفت ها و موانع حوزه پژوهش افزود: "به شخصه فرد جاه طلب و ریاست طلبی نبوده و نیستم اما این موضوع بعضا در برخی همکاران دیده می شود که اصالت و هدف، گرفتن مقام شده است.

آفت دیگر آن که وقتی خود نمی‌توانیم پیشرفت کنیم ، مسیر دیگران را سد می کنیم. این تفکر از ریشه اشتباه است. تمرکز از توجه به مسیر دیگران و متوقف کردن آن ها باید روی توسعه فردی متمرکز شود .

همچنین بعضا مسئولین مربوطه حمایت درست و کافی از کارها ندارند. به یاد دارم در جلسه ای با یکی از مقامات وزارت علوم، گفتم که بعضی اساتید شما بسیار حرفه ای هستند و از خیلی افراد بالادستی توانایی بیشتری دارند. مانع پیشرفت آنان نشوید".

وی همچنین عنوان کرد : "بودجه برای کار پژوهشی نباید بی قاعده دریافت شود ، باید پس از برنامه ریزی درست ، اقدام به دریافت بودجه کرد و از اتلاف آن برای برنامه های بی فایده خودداری کرد".

ملانظر در خصوص موانع شخصی حوزه پژوهش اضافه کرد: "اعتبار و ارزش علمی مقالات منتشره بسیار مهم است. هرنوع مقاله ای به درد ارتقاء نمی خورد بلکه باید هدفمند نگارش شود. از اینروست که در کشور ما بسیاری از مقالات غیر نافع می باشند".


این پژوهشگر برتر دانشگاه علامه طباطبایی در انتهای مصاحبه مطرح کرد: "با حقوق پرداختی دانشگاهی، یک زندگی بدون مشکل ایجاد نمی شود و پژوهشگر نمی تواند تمام زندگی خود را معطوف به تحقیق و نگارش کند. مشکلات متنوعی در ادوار مختلف پدید آمده که امیدواریم با همکاری اشخاص و مسئولین ذی ربط، این عدم همکاری ها ترمیم و جبران شود و همه چیز به روال درست، پیش برود تا خروجی مورد نیاز حاصل شود".

خبرنگار: عارف علامه

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

 

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار