۱۲ بهمن ۱۴۰۱ ۱۴:۳۹
کد خبر: ۳۰۴۶۵۲

عطنا - پروفسور ران توا لتسوسا، رئیس دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا که در رأس هیأت چهار نفره از آفریقای جنوبی برای شرکت در دور دوم گفت‌وگوی دینی به کشورمان سفر کرده‌اند، صبح روز 10 بهمن‌ ضمن حضور در دانشکده الهیات دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسام الدین خلعتبری، رئیس این دانشکده دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با تشریح فعالیت‌های مختلف این دانشکده گفت: این دانشکده برنامه تحول در علوم انسانی را دنبال می‌کند که در محور آن، مباحث الهیاتی است.

وی با تأکید بر اینکه اخلاق باید در بستر عدالت و دور از افراط گرایی باشد، افزود: اساس ادیان بر مبنای اخلاق و عمل صالح است و عدالت اصلی ترین رکن آن خواهد بود.

دکتر خلعتبری اظهار داشت: اساس اخلاق بر مبنای طهارت و پاکی است، ما هم باید به دنبال پاکیزگی خود و جهان باشیم.

ادیان الهی آمدند تا انسان ها را از ناراستی ها دور نمایند و همه به دو بعدی بودن انسان معترفند از این رو تمام پیروان ادیان بویژه علما و اندیشمندان دینی باید در این مسیر الهی حرکت نمایند؛ یعنی هم خود را پاک نمایند و هم در پی ایجاد پاکی در جهان باشند و انقلاب اسلامی ایران نیز در این محور حقیقت دینی ایجاد شده است تا همان اهداف بلند انبیای الهی را از موسی و عیسی و محمد (ص) سرلوحه امور خود قرار دهد.

ایشان با اشاره به سخنان امام اول شیعیان، مردم را دو دسته دانستند که یا برادران دینی ما هستند یا نظیر ما در خلقت. لذا به این اعتبار همه ی پیروان ادیان برادران دینی ما هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی در پایان سخنانش، پیشنهاد امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با دانشکده الهیات و ادیان دانشگاه پرتوریا را داد که مورد استقبال هیأت آفریقایی قرار گرفت.

در ادامه این دیدار، هیأت آفریقایی از موزه دانشگاه علامه طباطبایی(ره) بازدید به عمل آوردند.

عطنا را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام                                              تلگرام

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
هنر و فرهنگ1
نشست علمی
به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی برگزار می شود:

نشست علمی "سعدی در چین و چین در آثار سعدی"

به مناسبت هفتۀ جهانی بزرگداشت سعدی، نشست علمی"سعدی در چین و چین در آثار سعدی، در دانشکدۀ ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود.
مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد
به همت انجمن علمی زبان چینی و مرکز تحقیقات چین،

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد

مراسم آشنایی با جشن سال نوی چینی، با هدف توجه به پیوندهای فرهنگی ایران و چین، در ایام جشن نوروز و جشن سال نو در چین، در دانشکدۀ ادبیات و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار