۰۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۵۶
کد خبر: ۳۰۰۷۷

84718به گزارش عطنا به نقل از ایسنا، دکتر سیدضیا هاشمی در اولین همایش «گفتگوی عقلانی در فضای دانشگاهی; مقدمه ای برای تحقق همدلی و همزبانی ملت و دولت» که در دانشگاه هرمزگان برگزار شد، اظهار داشت: تشکیل اتاق های فکر استانی در دانشگاه ها طرحی برای استفاده از ظرفیت دانشگاه به عنوان بازوان مشورتی نظام است که این طرح به دنبال دریافت ایده از دانشگاهیان و تدبیر و اجرای آن توسط متولیان دولتی و اجرایی است.
وی با بیان اینکه در این طرح به دنبال این هستیم که در دانشگاه نخبگان را جمع کرده و ایده‌ها را جمع‌آوری و به مدیران ارائه کنیم، افزود: پس از تحولی که با اجرای برجام به وجود آمده، وقت آن است که نخبگان و دانشگاهیان شرایط جهش جدیدی را در کشور فراهم کنند.
دکتر هاشمی با بیان اینکه این طرح در حوزه‌های مختلف پیگیری می شود، گفت: در استان هرمزگان قرار است در حوزه‌های مشارکت اجتماعی، خانواده، جمعیت، کیفیت زندگی، گروه‌های خاص، اخلاق، فرهنگ، ورزش و آسیب های اجتماعی در این طرح کار شود.
وی با بیان اینکه دانشگاه به عنوان کانون اصلی نخبگان تلاش می کند سایر نخبگان را دور هم جمع کند، خاطرنشان کرد: پیوند بین نخبگان، نشاط و حرکت ایجاد می کند و می تواند نخبگان را به مدیریت پیوند بزند و دانشگاه باید مفصلی بین دولت که مسئولیت اجرا را دارد و نخبگانی که اهل ایده و فکر هستند، ایجاد کند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، اتاق های فکر را کانونی برای بررسی مشکلات و چالش های کشور دانست و تصریح کرد: برای پیشرفت، باید عقلانی به این موضوع فکر کنیم و پیشرفت زمانی اتفاق می افتد که مبنا داشته باشیم و کار علمی کنیم.
دکتر هاشمی گفت: دانشگاه معدن ایده است و می تواند نقشی را ایفا کند که دریا و چاه‌های نفت هم نمی‌توانند آن را ایفا کنند.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: در دانشگاه باید مشارکت دیدگاه‌های مختلف جلب شود.
وی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که استادان و دانشجویان را وارد گفت‌وگوی منطقی کنیم و افرادی که می خواهند نماینده مجلس شوند، برنامه‌ها و ایده‌های خود را برای جامعه دانشگاهی مطرح و در معرض سوال استادان و دانشجویان قرار گیرند.
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر هاشمی در خاتمه خاطرنشان کرد: هدف ما ارتقای مطالبات علمی دانشگاهیان و ارائه دیدگاه‌ها و ایده‌های نو است و کانون های فکر در دانشگاه‌ها، بازکننده راه گفت‌وگو و مشورت خواهند بود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار