۲۸ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۰۳
کد خبر: ۲۹۲۱۷۱
نشست جمعی از دانشجویان رشته مدیریت رسانه با رئیس دانشکده علوم ارتباطات پیرامون راه اندازی مقطع دکتری این رشته

نشست بررسی تشکیل مقطع دکتری مدیریت رسانه در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی با حضور رئیس دانشکده، مدیر گروه روزنامه نگاری و جمعی از دانشجویان ورودی سال­های 95، 96، 97 و 98 رشته مدیریت رسانه این دانشکده در سالن شورا برگزار شد.


به گزارش عطنا، محمدمهدی فرقانی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی ضمن اشاره به پیشینه رشته مدیریت رسانه در کشور و ایده راه ­اندازی این رشته در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی یادآور شد: راه اندازی رشته مدیریت رسانه از مدت ها پیش مورد توجه اینجانب و دکتر علی ­اصغر کیا بوده است. ما در سال 1383 این رشته را طراحی کردیم تا به عنوان یک بینارشته ­ای، به طور مشترک با دانشکده مدیریت دانشگاه دایر و راه اندازی شود.


وی افزود: پس از سال 1384 و تغییر مدیریت دانشگاه و اعمال برخی محدودیت ها نسبت به رشته ارتباطات، ایده راه ­اندازی مشترک رشته­ مدیریت رسانه از اولویت خارج شد. در سال 1393 و با حمایت دکتر سلیمی، رئیس دانشگاه، ایدۀ تاسیس دانشکده علوم ارتباطات، (که از سال 1383 مجوز قانونی خود را از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اخذ کرده بود) مورد توجه قرار گرفت و در مدت کوتاهی این دانشکده دایر شد.


فرقانی در ادامه اظهار داشت: در سال 1394 که دانشکده علوم ارتباطات مجدد احیا شد، از همان ابتدا رشته مدیریت رسانه که در دانشکده مدیریت قرار داشت را به دانشکده علوم ارتباطات بازگرداندیم و از سال 1395 نیز اقدام به پذیرش دانشجو برای این رشته کردیم.


وی گفت: دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در راه اندازی رشته علوم ارتباطات دانشگاه تهران، دانشکده خبر و دانشگاه آزاد نقش مستقیم و تعیین کننده ای داشته است و هم اکنون در حال تصویب دوره کارشناسی ارشد رشته روابط عمومی است.



رئیس دانشکده علوم ارتباطات با اشاره به ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر عدم راه اندازی مقطع دکتری جدید در رشته های علوم انسانی اظهار داشت: شورای دانشکده علوم ارتباطات با وجود ابلاغیه وزارت علوم، محدودیت­ های ساختاری و همچنین طولانی بودن فرآیندهای رسمی تصویب مقطع دکتری رشته مدیریت رسانه، از پیگیری این موضوع منصرف نشده است. ما این موضوع را همچنان دنبال می ­کنیم و در تلاش هستیم تا با اخذ مجوزهای لازم، در این زمینه اقدام کنیم.


فرقانی در پایان بیان کرد: نگاه دانشکده علوم ارتباطات به رسانه و موسسه­ های رسانه ­ای به مثابه ابزاری در خدمت رشد و اعتلای فرهنگی است، نه اینکه ابزاری برای سودرسانی باشد. از این نظر با تعریف رشته مدیریت رسانه در ذیل رشته مدیریت بازرگانی مخالفت کردیم.


در ادامه این نشست، علی اصغر کیا، مدیر گروه رشته روزنامه نگاری دانشکده علوم ارتباطات نیز ضمن اشاره به پیشرفت های دانشجویان رشته مدیریت رسانه در حوزه تولید محتوا، اظهار داشت: با وجود محدودیت های قانونی، برای شکل گیری مقطع دکتری مدیریت رسانه نباید ناامید شویم. مدیریت رسانه اگر در قالب یک کارگروه در ذیل گروه روزنامه نگاری داخل دانشکده تشکیل شود، می ­تواند در بهبود هرچه بهتر و بالابردن کیفیت پایان نامه ها تاثیرگذار باشد و به همین دلیل، راه اندازی این مقطع را به جد دنبال می کنیم.


علی اصغر کیا به مجوز قانونی رشته مدیریت رسانه در دانشکده علوم ارتباطات اشاره کرد و افزود: رئیس دانشکده در صورت تمایل می تواند با اعطای حکمی به اعضای فعلی گروه روزنامه نگاری به عنوان عضو پیوسته، امور جاری رشته مدیریت رسانه را پیگیری نماید. همانطور که پیش از این، رشته جمعیت شناسی در ذیل گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی تاسیس و در گذر زمان مستقل شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
نظرات بینندگان
حمید
-
27/11/1399 - 12:09
0
0
چه خوبه در دانشکده ارتباطات علامه کرونا ریشه کن شده و همه بدون ماسک در محیط بسته کنار هم نشستن.
مطالب دیگر
چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟
یک استاد دانشگاه در گفتگو با عطنا بررسی کرد

چگونه مسائل جنسی را به کودک آموزش دهیم؟

تربیت جنسی امری ضروری است و آموزش آن را از هر سنی که کودک شروع به سوال پرسیدن می کند باید شروع کرد. اما به طور کلی اولین زمان برای این آموزش 3 تا 5 سالگی است. چون کودک در این برهه سنی کنجکاوی هایی دارد
فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا مطرح کرد

فقدان سرمایه اجتماعی، نظام سیاسی را با چالش‌ روبرو می‌کند/ مهاجرت یکی از نتایج شکاف میان دولت و ملت است

یک استاد دانشگاه معتقد است: «نهادهای دولتی و حاکمیتی نقش مهمی در اعتماد عمومی دارند و در واقع عملکرد نهادهای اجتماعی و سیاسی است که اعتماد را خلق می‌کند یا باعث کاهش آن می‌شود.»
فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم
یک جامعه شناس در گفتگو با عطنا:

فضای مجازی را باید کنترل کرد/ باید به سمت اینترانت حرکت کنیم

در حال حاضر در معرض تهدید جدی هستیم. طرح مجلس درباره ساماندهی فضای مجازی اولین گام در جهت داشتن برنامه برای مدیریت فضای مجازی است و البته نباید به روش‌های نادرست مثل قطع کردن اینترنت روی بیاوریم.
مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟
بررسی قوانین اینترنت در کشورهای دیگر (1)

مدیریت فضای مجازی در آمریکا و کره جنوبی چگونه است؟

TikTok و WeChat دو شبکه اجتماعی چینی هستند که در دنیا با استقبال روبه‌رو شده‌اند، اما در زمان ریاست جمهوری ترامپ استفاده از این اپلیکیشن‌ها در امریکا به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع اعلام شد.
پر بازدیدها
آخرین اخبار