۱۵ بهمن ۱۳۹۸ ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۹۱۳۶۹
دکتر غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی

نشست مشترک شوراهای صنفی دانشجویان دانشگاه علامه‌طباطبائی با معاون و جمعی از مدیران معاونت دانشجویی دانشگاه برگزار شد.


به گزارش عطنا، غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست گفت: شوراهای صنفی از تشکل های خیلی مهم و تاثیرگذار دانشگاه هستند که ویژگی های اقتصادی، اجتماعی و حتی در خیلی مواقع سیاسی را هم دنبال می کنند و با نگاه گسترده تری باید به این شوراها نگاه کرد.


وی با بیان اینکه شوراهای صنفی به نوعی «شوراهای مدیریتی» هم هستند، افزود: با توجه به مسائل و مشکلات مختلفی که ما در دانشگاه داریم و همچنین فراز و نشیب­‌هایی که در حوزه های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی کشور وجود دارد، اعضای شوراهای صنفی در حکم بازوان حوزۀ اجرا در امر مدیریت دانشگاه هستند که می­ توانند با نظارت و مدیریت خود، بار مشکلات را کاهش دهند.


لطیفی ادامه داد: دانشجویان حوزه های علوم انسانی و اجتماعی، دانشجویانی درد آشنا هستند و برای رفع مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، به خصوص در حوزه های اجتماعی و صنفی تلاش می­کنند.



این استاد دانشگاه اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن سطح مطالبات اجتماعی، به ویژه در قشر جوان، از شوراهای صنفی انتظار داریم در بحث درمانگری هم وارد شوند. به طور مثال حوادث اخیری که در کشور رخ داد، اگر به این حوادث توجه جدی نکنیم، به صورت علمی برخورد نکنیم و نگاه عالمانه نداشته باشیم، مواجهه و کنترل کردن آنها بسیار سخت می شود.


معاون دانشجویی دانشگاه علامه‌طباطبائی با اعلام اینکه ما از ایده ها و افکار جدید، نوآوری‌ها و خلاقیت ها استقبال می ­کنیم، افزود: دانشجویان شهرستانی با توجه به الگوهای زیست اجتماعی گوناگونی که دارند، می­ توانند به عنوان سرمایه های انسانی و اجتماعی در زمینه های مختلف طرح مسئله کنند و در پروژه­ های مختلف شورای صنفی به صورت گسترده مشارکت کنند تا دغدغه­ های بیشتری، در زمان کمتری برطرف شود.


وی همچنین اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، می توان با برنامه ریزی و ارتباط با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه های دیگر، مشکلات را سریع‌تر و راحت‌تر حل کرد.


در ادامه نشست، حمیدرضا مقامی، مدیر امور دانشجویی با اشاره به وجود آیین نامه، شیوه نامه و ضوابط مشخص برای شوراهای صنفی گفت: شوراهای صنفی می­ توانند به مسائلی همچون امور رفاهی شامل، مسائل مربوط به تغذیه، خوابگاه­ ها و سکونت دانشجویان، امور خدماتی شامل مسائل مربوط به بوفه، امور کمک آموزشی در دانشکده ها شامل تجهیزات مربوط به کلاس­ها، کتابخانه ها، سالن های مطالعه، دفاتر تکثیر و خدمات رایانه و همچنین بیمه و حوادث دانشجویی، ایاب­وذهاب، کار ­دانشجویی، نحوه توزیع وام های دانشجویی، امور زیست محیطی، بهداشت عمومی، امکانات بهداشتی و درمانی دانشجویان و نحوه ارائه خدمات ورزشی و تربیت بدنی وارد شوند و برای حل مشکلات آنها اقدام کنند.



وی افزود: در مسائل دیگری که در حوزه وظایف شوراهای صنفی نیست، در صورتی که احساس شود امکان حل مسئله از این طریق وجود دارد، شوراهای صنفی می­توانند درخواست کتبی خود را مبنی بر وارد شدن برای حل مشکل ارائه دهند و در صورت موافقت شورای نظارت، می­توانند برای حل مسئله و مشکل اقدام کنند.


مقامی بهبود امور صنفی و رفاهی دانشجویان، ایجاد شرایط و فضای مناسب برای تحصیل، فعالیت و سکونت دانشجویان، ایجاد فضای همدلی بین دانشجویان و مسئولان دانشگاه، تقویت ارزش های خودباوری و اعتماد به نفس، تعاون و کار جمعی را از اهداف تشکیل شوراهای صنفی برشمرد و بر ارسال صورت جلسات به طور مداوم و گزارش عملکرد به صورت ترمی تاکید کرد.


در ادامه، اعضای کمیته اجرایی و شوراهای صنفی جدید معرفی شدند و گزارشی از عملکرد حوزه فعالیت خود ارائه دادند.


گفتنی است، در پایان این نشست از فعالان شوراهای صنفی دوره قبل با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار