۳۰ دی ۱۳۹۸ ۱۴:۲۵
کد خبر: ۲۹۰۸۱۵
حجت الاسلام صادق اکبری اقدم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امروزه یکی از وظایف دانشگاه علوم انسانی اثرگذاری موثر اسلامی در جامعه است، در سال‌های قبل با استادان دانشگاه علامه طباطبائی نشست‌های هم‌اندیشی‌ای برگزار کردیم که با استقبال خوب استادان در دانشکده‌ها همراه بود؛ بحث ها و گفت‌وگوهای درون‌دانشکده‌ای مفصلی هم در این عرصه داشته‌ایم.


به گزارش عطنا، دوره معرفت افزایی اعضای هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبائی با عنوان ضیافت اندیشه در شهر مقدس قم برگزار شد.


صادق اکبری مقدم،‌ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در آیین افتتاحیه این دوره ضمن خیر مقدم به استادان دانشگاه، یاد و نام شهدای مدافع حرم و سردار شهید قاسم سلیمانی را گرامی داشت و گفت: در روایتی از امام رضا(ع) آمده است که نماز‌های یومیه ما استعانت از بارگاه ملکوتی، خداوند باری تعالی که بحث توحید، ذوب در توحید و در ادامه استعانت از اولیای دین و ائمۀ اطهار(ع) است؛ امام رضا (ع) در این روایت می فرماید: «هرجا مسئله و پیشامد شدیدی به شما روی آورد، شما استعانت بجویید به ما». چه به خود خداوند و چه به اولیای دین، همیشه راه‌گشا بوده است.


وی افزود: تاریخ را که نگاه می کنیم، ‌می بینیم که همیشه با اولیای دین، انبیا و افرادی که در راه خدا پرچمی را برافراشتند، نصرت الهی همراه بوده است؛ تعبیری را مقام معظم رهبری نسبت به حضرت امام(ره) می فرمایند که ایشان به وعده الهی اعتماد داشتند و اعتماد، باور عظیمی را لازم دارد؛ یعنی انسان، با جان و دل به وعده‌ها و نصرت الهی اعتماد داشته باشد و بداند که نصرت الهی طبق آیات و روایات حتما همراه او خواهد بود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در خصوص دانشگاه علوم انسانی گفت: امروزه یکی از وظایف دانشگاه علوم انسانی اثرگذاری موثر، کارآمد، بروز، بومی و اسلامی در جامعه است؛ در سال‌های قبل با استادان دانشگاه علامه طباطبائی نشست‌های هم‌اندیشی‌ای برگزار کردیم که با استقبال خوب استادان در دانشکده‌ها همراه بود؛ بحث و گفت‌وگوی درون‌دانشکده‌ای مفصلی در زمینه تحول علوم انسانی، علوم اجتماعی و نقش استادان علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی و دیگر دانشگاه‌ها در این عرصه داشتیم.


وی در پایان افزود: بحث‌های خیلی خوبی انجام شد؛ شاید بتوان گفت در واقع اثرگذاری استادان به لحاظ مباحث بومی، مباحث معرفتی-اسلامی، اثرگذاری، روزآمدی و کارآمدی می‌تواند یکی از تکالیفی باشد که ما، استادان و مجموعه دانشگاه علامه طباطبائی، می‌توانیم عهده‌دار آن باشیم و نقش خودمان را به بهترین وجه انجام دهیم.


در این نشست، رضا بهرامی، مسئول برگزاری نشست ضیافت اندیشه استادان گفت: این دوره ضیافت اندیشه استادان، متشکل از سه کارگاه با موضوع‌های «رابطه علم و دین»، «متودولوژی علوم انسانی» و «معرفت‌ شناسی» است که چهل و دومین، چهل و سومین و چهل و چهارمین کارگاه از سلسله کارگاه‌های ضیافت اندیشه دانشگاه علامه طباطبائی است.


وی افزود: علاوه بر برگزاری کارگاه‌های یادشده و بهره‌مندی از مباحث اخلاقی حجت الاسلام عابدینی و نیز توفیق زیارت مرقد شریف حضرت فاطمه معصومه(س) و تشرف به مسجد جمکران، شرایطی فراهم شده است تا دیداری با آیات عظام مصباح یزدی و جوادی آملی داشته باشیم و از فرمایش‌های این دو بزرگوار بهره‌مند شویم.


بهرامی در پایان گفت: از درگاه ایزد منان خواستاریم، این دوره را موفق گرداند تا رضایت خاطر حاضران را در برگزاری مطلوب این دوره جلب و دوره‌ای خاطره انگیز به جای بگذاریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار