۰۸ دی ۱۳۹۸ ۱۹:۵۹
کد خبر: ۲۹۰۰۲۴
دکتر حجت الله میرزایی، رئیس کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی

نشست هم‌اندیشی پیرامون تاسیس کانون دانش‌آموختگان دانشگاه علامه‌طباطبائی با حضور وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی، مدیران فرهنگی و روسای دانشکده های دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.


به گزارش عطنا، حجت‌الله میرزایی، رئیس کانون دانش آموختگان دانشگاه علامه طباطبائی در این نشست در سخنانی گفت: انجمن های دانش آموختگان در قالب دانشگاه ها شکل می گیرند و کارکردهای مختلف و متعددی از جمله انباشت سرمایه انسانی، ایجاد سرمایه نمادین، برقراری ارتباط موثر بین دانشگاه و صنعت، اتصال دانش آموختگان به بازار کار و توانمندسازی آنها و... دارند.


او ادامه داد: بخشی از هویت دانشگاه همین دانش‌آموختگان هستند و برای کسانی که از بیرون نگاه می کنند، چه مشتریان آینده یعنی دانشجویانی که در یک بازار رقابتی دانشگاه علامه طباطبائی را انتخاب می کنند و چه بقیه مشتریان یا مشترکان مانند صنعت یا سازمان‌های سیاست‌گذار که نگاهشان به دانشگاه است، بسیار مهم است.


او در ادامه بیان کرد: یکی از مولفه های تعیین کننده برای آنها، قدرتمندی انجمن فارغ التحصیلان یا سرمایه نمادینی است که دانشگاه توانسته برای خود ایجاد کند.


میرزایی تاکید کرد: شاید هدف اول هم، شکل گیری این سرمایه فرهنگی و سرمایه نمادین برای دانشگاه است و بعد سایر اهدافی که می توان پیگیری کرد.


معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: واقعیت این است که دانشگاه علامه طباطبائی از این جهت، سرمایۀ خیلی ارزشمندی دارد و در بین دانش آموختگانی که در این چند دهه اخیر از دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند، چه مدارس عالی و چه دانشگاه علامه طباطبائی، در سطوح بسیار عالی و تاثیرگذار در کسب و کار، در بنگاه های صنعتی، اقتصادی و اجتماعی و یا در سازمان های سیاست‌گذار اجتماعی در جامعه، چهره های خیلی موفقی هستند.


او ادامه داد: این افراد بسیار هم مشتاق هستند که ساز و کاری وجود داشته باشد تا دِین حداقلی خود را به دانشگاه ادا کنند.


این عضو هیئت علمی دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: در دانشکده اقتصاد از حدود 25 سال پیش انجمن دانش آموختگان شکل گرفته است. البته آن زمان به عنوان یک تشکل غیرسیاسی در وزارت کشور ثبت شده و از آنجا مجوز گرفته ولی قاعدتاً بعد از شکل گیری کانون مرکزی، آن انجمن هم باید جزئی از همین کانون شود.


وی در ادامه افزود: در دو دهه گذشته، دانش آموختگان معمولاً سالی یکبار دور یکدیگر جمع می‌شوند که در خیلی از موارد برای دانشکده هم آثار و نتایج پر برکتی داشته است. کمترین آنها ایجاد فرصت های اشتغال برای دانش آموختگان، برقراری ارتباط بین آنها، بازدیدهای دانشجویان از سازمان هایی که دانش آموختگان مدیریت می کنند و حتی در بعضی از موارد حمایت های مادی و معنوی و مشارکت در فعالیت های آموزشی و پژوهشی را شامل می شود.


معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: اینها دستاوردهایی بودند که به فراخور هنری که انجمن دانش آموختگان دانشکده اقتصاد داشته است، توانسته اند از آن بهره‌مند شوند. اکنون هم اگرچه دیر است اما به نظر من نوعی پیش‌دستی است.


میرزایی در پایان خاطرنشان کرد: سازوکارهای فراخوان، شناسایی و جذب دانش آموختگان را از طریق سامانه انجام خواهیم داد. بسیاری از اطلاعات دانش آموختگان را اداره آموزش دانشگاه دارد که شامل تلفن و کد ملی و... می شود ولی برخی از اطلاعات ناقص هستند که از طریق فراخوان باید دانش آموختگان را شناسایی کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار