۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ۱۹:۵۱
کد خبر: ۲۸۳۱۹۲
باغ سیب مهرشهر کرج

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج گفت: وضعیت آبیاری و شرایط باغ سیب کرج مثبت و نرمال است، حتی درختان مثمر باغ نیز میوه داده اند.
به گزارش عطنا، پیمان بضاعتی پور با اشاره به اقداماتی که برای حفظ، نگهداری و احیای درختان باغ سیب کرج انجام شده، گفت: طی سال های گذشته حدود ۲۷۰ هکتار از اراضی این باغ زیر کشت رفته است.


وی به بازدیدی که اخیراً همراه با شهردار و دادستان کرج از باغ سیب داشته اشاره کرد و گفت: وضعیت آبیاری مثبت و شرایط باغ نرمال است، حتی درختان مثمر باغ سیب نیز میوه داده است.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج اضافه کرد: در ۴۰ هکتار از ۸۰ هکتار ضلع شرقی باغ که در اختیار دانشگاه علامه طباطیائی است، عملیات کاشت انجام شده و وضعیت مناسب است.


بضاعتی پور به درخواست دانشگاه علامه طباطبائی مبنی بر انجام عملیات بازکاشت در قطعاتی از باغ که درختان قدیمی دارد، گفت: درخواست دانشگاه به این دلیل اعلام شده که درختان مثمر سن بهره برداری دارند و پس از آن دیگر بار و میوه ای نمی دهند و در بسیاری از مواقع آفات بر این درختان غلبه می کند.


وی با توجه به درخواست دانشگاه علامه طباطبائی، تاکید کرد: وضعیت درختان آلوی قطعاتی از اراضی این دانشگاه که از سن بهره برداری گذشته اند بررسی و موضوع به کمیسیون ماده هفت ارجاع شده تا در این خصوص تصمیم گیری شود.


رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرج با تاکید بر اینکه نظارت بر حفظ و نگهداری از باغ سیب با این سازمان است، گفت: اقدامات انجام شده رصد می شود اگر نقصانی وجود داشته باشد، اعلام می کنیم که خوشبختانه تا کنون موردی گزارش نشده است.


بضاعتی پور با اشاره به اینکه پرونده مربوط به درختانی از باغ سیب که طی سال های گذشته خشک شده در کمیسیون بررسی می شود، افزود: پس از بررسی برای جمع آوری درختان تصمیم گیری می شود.


وی با اعلام این خبر که یک باغ ۲۷ هکتاری آلو در ضلع شمال باغ سیب توسط شهرداری کرج تملک شده است، گفت: مراحل نهایی این مهم در حال انجام است، شهرداری یک‌ماه دیگر ورود می کند تا آنجا را برای حضور مردم مناسب سازی کند، در حال حاضر نیز اقدامات نقشه برداری در حال انجام است، دور این باغ آلو نیز قرار است رینگ دوچرخه سواری و پیاده روی ایجاد شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* captcha:
* نظر:
پر بازدیدها
آخرین اخبار